OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FOOTWAY
Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter.
Med vår tillväxttakt ställs vi ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Vi befinner oss i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 8 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Våra online butiker finns idag på 24 marknader och servar årligen över 3 miljoner kunder med ca 800 varumärken.
Vi är långt ifrån traditionella, försöker att inte ta oss själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla vårt självledarskap. Vi strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger oss varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap. Säger du “enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” säger vi JA!
Talar du antingen FINSKA, TYSKA, POLSKA, HOLLÄNDSKA, ITALIENSKA eller något annat europeiskt språk? Vill du vara med på en spännande resa, i ett snabbt växande och inkluderande företag där din roll präglas av service och kundkontakter? Nu söker Workz medarbetare med europerisk språkkompetens till Footways kundservice.
OM TJÄNSTEN
Footway har en stark tillväxttakt och ställs ständigt inför nya utmaningar och de drivs av att tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Just nu befinner de sig i ett spännande skede med en nylanserad plattform och 9 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler.
Idag består teamet på kundservice av ca 14 härliga och varma personer, som tillsammans jobbar tätt och ansvarar gemensamt för att upptäcka och lösa kundernas olika behov och eventuella problem. Utöver den dagliga hjälp där du bistår kunderna med på telefon, mejl och sociala medier, finns även möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till att förbättra kundupplevelsen. Automatisering, digitalisering och crowdsourcing är några exempel på detta - bara du själv sätter gränserna.
VEM ÄR DU?
Vi letar efter dig som har ett stort kundhjärta! Du är servicefokuserad och älskar att möta nya människor. Du har ett inkluderande tankesätt och trivs med att jobba i grupp. Du är även en orädd problemlösare med förmåga att hitta kreativa vägar och är trygg med att fatta beslut. Du är också en skicklig kommunikatör och uttrycker dig väl både i tal och skrift. Utöver svenska och engelska talar du antigen tyska, polska, holländska, finska eller italienska. Även andra europeiskt språk som danska, norska, isländska, estniska, lettiska, litauiska, tjeckiska, slovakiska, slovenska, franska, spanska och portugisiska är meriterande!
VI SÖKER DIG SOM
• Talar och skriver svenska, engelska samt ett tredje europeiskt språk obehindrat
• Har en genomgången gymnasieutbildning
• Har erfarenhet av kundservice per telefon och mail
PRAKTISK INFORMATION
Uppdragsgivare: Footway
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Kista
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: mån – fre 08:00 – 17:00
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtal
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
OM WORKZ
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.
Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.
Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic