Kundservicemedarbetare med exporterfarenhet till DHG

Kundservicemedarbetare med exporterfarenhet till DHG

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår fina kund Direct Healthcare Group som sitter i Kista söker vi nu en kundservicemedarbetare. Företaget ingår i en internationell koncern och erbjuder vårdgivare och patienter olika produkter som gör det möjligt att förutse, hantera och i många fall lösa de hälsoproblem som förknippas med minskad patientrörelse. 

Tjänsten

I rollen som kundservicemedarbetare ingår du i ett nordiskt team. Tillsammans tar ni emot och behandlar kundförfrågningar och beställningar via telefon och e-post samt ser till att internationella exportkunder får förstklassig service och support.

Du arbetar initialt som konsult via The Place och om båda parter är nöjda efter sex månader övergår du till fast anställning hos DHG. Tjänsten är på heltid (40h/v) med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som kundservice är bred där du:

• Besvarar frågor från kunder via mejl och telefon
• Tar emot beställningar, skapar och lägger ordrar
• Ser till att allt är korrekt upplagt i affärssystemet
• Kontakt med logistik- och lageravdelningen
• Koordinera leveranser från olika lager och övervakar försenade leveranser
• Daglig kontakt med verksamhetsavdelningen och exportområdeschefer
• Retur- och reklamationshantering samt behandlar kreditfakturor

Tidigare erfarenheter

För att passa och gör succé i rollen ser vi gärna att du har:

• Några års erfarenhet som kundservicemedarbetare/orderadministratör
• Mycket goda administrativa kunskaper
• Erfarenhet inom exporthantering
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Flytande finska är meriterande
• Du har god systemvana och kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av CRM och/eller ERP system (Dynamics 365 är meriterande)

Dina personliga egenskaper

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Du har en god samarbetsförmåga, är  hjälpsam och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vidare är du ansvarstagande och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes. Du är också strukturerad, noggrann och detaljorienterad och har förmågan att kavla upp ärmarna och arbeta i ett högt tempo vid arbetstoppar.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid (40h/v)
Konsultuppdrag 6 månader
Placering: Kista. 
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Passar beskrivningen in på dig? Det hoppas vi så klart att den gör! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Om DHG

DHG är ett globalt företag för medicinsk utrustning som genom innovativa och ledande lösningar strävar efter att utveckla individers hälsa och välmående. Företaget arbetar aktivt med att stötta vårdpartners och deras patienter genom att förbättra de vitala förbindelserna mellan rörelse och hälsa - vilket möjliggör snabbare återhämtning och hälsosamt oberoende i det dagliga livet.

DHG arbetar i nära samarbete med vårdpersonal för att förbättra resultaten, sänka kostnaden för vården och utöka tillgängligheten för medicinska lösningar för människor med vårdbehov. 

 

The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

nyckelord: kundservice, exporthantering, Dynamics 365, CRM, ERP, finska,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 30 oktober 2021

Liknande jobb