OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här med försäkringar ska vara enkelt. Det är grunden till vårt koncept; ovanligt okrångliga försäkringar. Vi tycker att försäkringar ska vara enkla att förstå, enkla att teckna och inte minst anpassade efter bransch och behov.
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.
Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.Vad kommer du att arbeta med?
Du erbjuder service av världsklass och säljer våra produkter på inkommande och utgående samtal, underhåller och vårdar befintliga kunder samt ser till att kunden får rätt försäkring till rätt premie. Andra arbetsuppgifter som du ansvarar för är att lägga upp nya försäkringar, hjälpa kunden med frågor om inbetalningar/autogiro och besvara kundmail. Du kommer även att arbeta med våra ombud. Solid är en organisation under ständig förändring, därför behöver vi dig som gillar att arbeta i en snabbrörlig miljö där du säkerställer nöjda kunder och att kundens väntetid i telefon blir kort. Det viktigaste för oss är att kunden ska känna att vi levererat lite mer då kunden lägger på luren!
Arbetstiderna är förlagd mellan kl 08:00 - 18:00, måndag-fredag.
Vem är du?
Du har minst gymnasiekompetens, har tidigare arbetat med försäljning över telefon eller säljande kundtjänstarbete. Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift, kan du även kommunicera på danska eller norska så är det meriterande. Tjänsten är på heltid. Du är engagerad och modig, har ett visst mått av tävlingsinstinkt och har lätt för att fatta snabba beslut. Du har lätt för att formulera dig i tal och skrift. Samtidigt tror vi att du är nyfiken av dig och har lätt för att samarbeta med andra genom att vara lyhörd och lojal. Att vara flexibel under en arbetsdag är en självklarhet för dig.
Vi erbjuder dig
Du får möjlighet att arbeta i Sveriges första noterade försäkringsbolag med ett stort fokus på hållbarhet och mångfald. Solid Försäkring erbjuder sina anställda förmåner inom bland annat friskvård & träning samt subventionerat lunch.
Vi värdesätter
Här värdesätts ditt engagemang, din personliga inställning och dina värderingar. Våra värderingar: Driven, Open, Innovative, Trustworthy genomsyrar både dig som anställd och våra affärer. Känner du igen dig i våra värderingar?
Ansök idag!
I denna rekrytering jobbar vi med löpande urval, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vi ser därför framemot din ansökan redan idag!
Viktigt att känna till
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vid eventuell anställning så kommer du att lämplighetsprövas och behöver visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Startdatum är snarast.
Solid Försäkringsaktiebolag (publ.) (”Solid Försäkring”) är ett av de ledande nischförsäkringsbolagen i Norden inom sakförsäkringar och är sedan den 1 december 2021 noterat på Nasdaq Stockholm. Solid Försäkring har sedan starten 1993 huvudkontor i Helsingborg. Idag har vi 68 anställda och står under Finansinspektionens tillsyn.
Solid Försäkring säljer försäkringar inom segmenten Produkt, Trygghet och Assistans. Målgruppen för produkterna utgörs av privatpersoner som huvudsakligen köper försäkringarna via våra partners i samband med att de inhandlar en produkt eller tjänst.