OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en kundservice som vågar utmana nya arbetssätt, utveckla varandra, och vara en del av ett starkt och sammansvetsat team? Gillar du att ta eget ansvar, jobba efter individuellt uppsatta mål samt växer genom att få utveckling och vill vara den bästa versionen av dig själv genom ditt team - då ska du söka hit.
Fokus på AMFs Kundservice är att leverera värde till våra kunder genom telefon, chatt och mejl. Det förkommer också administrativa arbetsuppgifter. Våra öppettider är 8–17 måndag till fredag. Ett par gånger i månaden är arbetstiden mellan 10–19. Du tillhör ett kundserviceteam på ca 18 medarbetare och rapporterar till Teamcoach och Chef för kundservice.
Arbetsuppgifter
Rollen innefattar att ta emot samtal från kunder och besvara frågor som rör pensionssystemet i allmänhet och AMFs produkter i synnerhet samt jobba proaktivt med att stärka varumärket AMF mot kunder i lojalitetssyfte. Kommunikationen med kunderna sker främst på telefon men även via mail och chatt och inkommande post.
- Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- Gymnasieutbildning eller högre
- Erfarenhet av kundservice per telefon
Meriterande
- Vi ser gärna att du kan fler språk utöver svenska och engelska
- Erfarenhet från försäkringsbranschen och kunskap inom tjänstepensionssystemet
- Erfarenhet av försäljning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en stark servicekänsla och får energi av att hjälpa AMFs kunder. Du trivs i samarbete med andra, där du och dina kollegor kontinuerligt hjälper och stöttar varandra. Du drivs av att nå dels dina egna mål men även teamets gemensamt uppsatta mål.
Du tycker om att lära dig nytt och att utvecklas tillsammans med dina kollegor i rollen. Slutligen ser vi det positivt att du är uthållig, både när trycket på kundsamtal ökar men också när trycket är lågt.
Anställning
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi söker även en medarbetare för ett vikariat om 6 månader.
AMF ligger mitt i centrala Stockholm och vi är idag cirka 350 medarbetare. Med fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på mer än 750 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Vårt uppdrag är att ge våra kunder en så hög och trygg pension som möjligt. Vi ägs av fack och arbetsgivare tillsammans. Vår vision är att bli bäst i Sverige på pensionen från jobbet. Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Vi lever enligt våra värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss.