Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap i h...

Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap i h...

Arbetsbeskrivning

Svenska Retursystem rekryterar: Kundservicemedarbetare med logistik i sinnet och självledarskap i hjärtat


Det smarta kretsloppet
Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.

STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.

OM SVENSKA RETURSYSTEM
Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko...


Läs mer på https://hpr.to/j24345


Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi? Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och teamets leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för kundservice och logistik? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som Kundservicemedarbetare på Svenska Retursystem.

Du kommer ingå i ett team med sju kundservicemedarbetare med uppdraget att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor kring vårt cirkulära system där returlådorna och -pallarna ständigt flödar runt i ett stort och komplext system inom livsmedelsbranschen. Just nu händer det extra mycket då vi håller på att bygga upp egen kompetens och tar över hela ansvaret själva från en extern aktör.

Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund för hela organisationen. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor får stort ansvar att forma hur ni löser uppdraget och hur ni når dina och hela gruppens resultat och måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag och använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.

Kundservice ingår i teamet Customer Service & Planning Center som sitter i nybyggda lokaler i Västerås och är hjärtat i styrningen av våra flöden och har ansvaret för bland annat planering, kundservice, saldokontroll och kundreskontra.

Du kommer att få arbeta med:

- First line kundsupport av logistikfrågor
- Kundadministration och utbildning
- Avtalsupplägg med nya kunder
- Operativ kreditkontroll
- Administration av prislistor och valutasäkring
- Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter

För att lyckas i den här rollen tror vi att du är/har:

- Gillar att arbeta kundnära i en hög operativ puls med allt vad det innebär av daglig problemlösning, proaktivitet, flexibilitet och kunddialog
- Ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö
- Hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt
- Lyhörd, prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor
- Viljan att utvecklas inom ansvarsområdet

Formella krav:

- Goda logistikkunskaper inom framförallt transport, order och planering
- Erfarenhet och kunskap inom strukturerat förbättringsarbete, gärna Lean
- Goda IT-kunskaper i Excel, ärendehantering och erfarenhet att arbeta i affärssystem, gärna Jeeves
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

- Fördjupade IT-kunskaper inom ärendehanteringssystem, Jeeves, transport management (Unifaun), BI-verktyg
- Ytterligare språkkunskaper, framförallt spanska, tyska
- Utbildning eller kunskaper inom Ekonomi
- Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling
- Erfarenhet av roterande/cirkulära varuflöden (ex. processindustrin, poolingsystem, servicelogistik, r...


Läs mer på https://hpr.to/j24345

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Retursystem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024