OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och söker nu ytterligare en medarbetare till vårt kundserviceteam ,som består av fem personer, och som är mycket av hjärtat i företaget.
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor men också är självgående. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse av att ge god kundservice.
Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur.
Arbetet är omväxlande med dagliga kontakter med våra kunder i Norden och med våra leverantörer som är utspridda i hela världen. Ingen dag är den andra lik.
Dina viktigaste arbetsuppgifter blir:
Hantering av kundorder i vårt affärssystem SAP
Inköp av varor till lager eller för leverans direkt till kund
Bokning av transporter
Reklamationshantering
Leveransbevakning och fakturering
Tillhandahålla data för att skapa prognoser tillsammans med säljare
I tillägg till ovan kommer ett flertal sammanhängande uppgifter i orderprocessen samt allmänna kontorsgöromål.
Formella Krav:
• Gymnasial- eller Eftergymnasial utbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet inom orderhantering, kundservice och administrativt arbete
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt behärskar engelska
• Mycket god datavana, gärna erfarenhet av SAP
• Meriterande är erfarenhet/utbildning inom Logistik/Supply Chain Management
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Vi finns nära Solna Strands tunnelbanestation, Sundbybergs station samt bussar.