OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör
i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och
byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Setra har cirka 900
anställda och omsätter cirka 4 miljarder kronor. Omkring 60 procent av
omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien.
Vi söker nu en kundservicemedarbetare till affärsområde Sågade Trävarors gemensamma kundserviceorganisation som är lokaliserad till Kastet i Gävle. Affärsområde Sågade Trävaror är specialiserat på produktion och försäljning av sågade trävaror som produceras vid nio olika sågverk geografiskt spridda över landet. Cirka 60% av produktionsvolymen säljs utanför Sverige där Nordafrika och Mellanöstern är stora marknader. Kunderna utgörs främst av olika träindustrier.
Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat:
· Försäljningsadministration såsom ordermottagning, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.
· Att se till att leveranser genomförs i enlighet med order när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.
· Leveransplanering och beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.
· Dagliga kontakter med kunder och säljare i Skandinavien och på andra marknader
Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning med inriktning logistik/ekonomi. Har du erfarenhet från trävarubranschen, ordermottagning, logistik eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt ser vi det som meriterande. Du ska ha goda datorkunskaper i MS Office vana av administrativt arbete. Du ska behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och vi ser också gärna att du kan franska eller tyska. Ytterligare språkkunskaper meriterar.
Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum. Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete. Du är orädd och har förmågan att ta initiativ. Vi värderar personliga egenskaper och att du som person är samarbetsvillig och bidrar till en positiv teamkänsla.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker efter överenskommelse.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Lisa Olofsson, Kundservicechef
Tel.026-147801
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren