OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM WORKZ
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.
Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.
Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.
Som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt och i den här tjänsten får du användning av dina färdigheter inom service och förmågan att bidra till långsiktiga kundrelationer med företagets kunder.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du trivs i en dynamisk miljö och att jobba med kundmöten samt att du har tidigare erfarenheter inom försäljning, service och/eller rådgivning. Du erbjuds ett jobb hos ett globalt företag som satsar framåt, på sin personal såväl som sina produkter och tjänster. Bilindustrin är mitt i en stor förändring, och vår kund vill ha med dig som tycker relationer är lika viktiga som tekniken i sitt framtida kundserviceteam.
VI SÖKER DIG SOM
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska, alla nordiska språk är meriterande
• Du har en fullständig gymnasieutbildning
• God datorvana
• Tidigare erfarenhet av service eller försäljning
För att passa i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du har följande egenskaper:
• Du är mån om att alltid leverera professionell service
• Du gillar att vara varumärkets ansikte utåt
• Du är nyfiken och vill utvecklas
• Tycker om att samarbeta och uppskattar att jobba i team
• Är en problemlösare med kundfokus
OM TJÄNSTEN
Du kommer att tillsammans med ditt team arbeta med att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport där ni är länken mellan koncernens olika varumärken, kunden och återförsäljare.
Du kommer hjälpa både befintliga och nya kunder via chat, telefon och mejl. I dina kundärenden ingår även visst administrativt arbete.
Arbetet i kundservice är varierande och det är viktigt att du analyserar kundens behov jobbar aktivt för att hitta en lösning och levererar hög personlig service till varje kund. Du har också en central roll för att notera och eskalera avvikelser och att slussa kunder vidare till andra avdelningar vid behov.
PRAKTISK INFORMATION
Start: Oktober
Omfattning: Heltid, med initial anställning som konsult via Workz med goda möjligheter till förlängning och anställning hos kund
Plats: Torslanda, Göteborg
Arbetstider: Varierande, rullande schema baserat på tider mellan Mån-Fre 08-20, Lör-Sön 10-18. Därmed är det viktigt att du är flexibel gällande dina arbetstider.
Ansökningsprocessen: Workz jobbar med evidensbaserad och fördomsfri rekrytering där första steget utgörs av personlighetstest. Om du uppfyller skallkraven kommer du få ett mail med testlänk från Jessica Laos som är ansvarig för rekryteringen. Håll utkik efter detta och gör testerna så snart du kan för att komma med i processen.
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
KONTAKT
För mer information om tjänsten eller vår process kontakta rekrytering@workz.se . Om du anger ditt telefonnummer kontaktar vi dig. Ange gärna "Ang. kundservice inom bilindustrin" i rubriken.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic