Kundservicemedarbetare med social fingertoppskänsla

Kundservicemedarbetare med social fingertoppskänsla

Arbetsbeskrivning

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med ca 12 500 anställda och en årlig omsättning på ca 16 miljarder SEK. Vy bidrar till samhällsnytta genom att erbjuda attraktiva kollektivtrafiklösningar på ett hållbart sätt med visionen "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Vi uppnår det genom att ge våra kunder goda upplevelser varje dag, vara bransch ledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör genom våra engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, bussar, gods, spårvagn, mobilitetslösningar och turism i Norge och Sverige.

 Vy Tåg är dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är cirka 900 miljoner kronor, vi har närmare 530 medarbetare och fyra trafikuppdrag: Värmlandstrafik, X-trafik, Norrtåg och Nattåget Norrland (Stockholm - Narvik/Luleå). Dessutom har vi egen helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår ägare.

 



Är du en positiv problemlösare som älskar att ge god service till människor? Har du lätt att anpassa dig till nya situationer? Vi på Vy Tåg tar hand om våra kunder hela vägen och söker nu fler medarbetare för sommarvikariat med chans till förlängning efter sommaren, till vårt servicecenter. Vi söker dig med lika stora delar nyfikenhet och framåtanda som erfarenhet av kundservice. Vill du vara en del av ett härligt gäng och bidra till att ge våra kunder den bästa servicen – då är det här jobbet för dig! Utbildningen till att bli kundservicemedarbetare börjar under april månad.

Arbetsuppgifter
Våra kunder kan behöva hjälp både före-under och efter resan. Förutom att svara på frågor om allt från trafikinformation till rabatter i telefon är dina huvudsakliga arbetsuppgifter

.Att sälja och marknadsföra våra resor
.Att svara på mejl, chatt och andra sociala medier
.Att hantera reklamationer och om-/gruppbokningar
.Att uppmärksamma, hantera och rapportera in avvikelser
.Att hantera trafikstörningar gällande ombokningar/meddelanden
.Att uppdatera innehållet på våra webbplatser
.Att sammanställa och följa upp statistik

Kvalifikationer
Vårt allra viktigaste formella krav på dig är att du har erfarenhet av försäljning och kundservicearbete, gärna med CRM.

Dessutom ska du

.Ha goda kunskaper i Officepaketet
.Ha erfarenhet att arbeta mot tydliga mål och följa upp dem
.Ha godkända betyg i svenska A eller 1 och engelska A eller 5
.Förstå, tala och skriva obehindrat på svenska och engelska- och du får gärna behärska fler språk än så
.Vara 20 år eller äldre

Personliga egenskaper
Ibland drabbas vi av trafikstörningar och då kan arbetstempot på servicecenter tidvis bli väldigt högt. Då är det viktigt med lugn och tålamod samt ett aldrig sinande gott humör. Vi vill också att du

.Är strukturerad och målinriktad
.Är flexibel, lyhörd och intresserad av kontakt med människor
.Har lätt för att anpassa dig till nya situationer för att verkligen förstå kundens behov och skapa trygghet på resan med Vy
.Är problemlösare med servicekänsla och har lätt att fatta beslut under tidspress
.Har god IT-vana och är nyfiken på ny teknik. Vi lägger stor vikt att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system och du kommer arbeta mycket med att guida kunderna i appar och på olika hemsidor. 
Arbetstider: Varierande under öppettiderna 06:00-22:00 veckans alla dagar

Kontaktinformation
Ann Florén, Gruppchef, ann.floren@vy.se

Arbetsplats
Centralplan 2

803 11 Gävle

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vy Tåg AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024