OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.
Avdelningen Nationella Kunder ansvarar för hanteringen av Ragn-Sells Recyclings KAM-kunder. Nationell Back Office är den enhet som stöttar våra KAM i arbetet med våra större kunder, både med kundservice, men även inom administration. Vi behöver nu förstärka vår kundservice med ytterligare en resurs och söker därför dig som vill vara med på vår utvecklingsresa.
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att hantera och koordinera inkommande kundärenden över telefon och mail. Dina främsta arbetsuppgifter är att ta emot och registrera våra kunders beställningar, att svara på frågor om våra tjänster och att verka för merförsäljning av våra tjänster och erbjudanden.
I tjänsten ingår även vissa administrativa uppgifter såsom till exempel uppladdning av dokument i kundportaler vilket skiljer den något från övriga kundservicetjänster inom Ragn-Sells. Även lättare reklamationshantering samt avvikelserapportering ingår i dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med kunder från hela Sverige inom flera olika segment, med tonvikten på orderläggning för vår spilloljeaffär. Arbetsgruppen består av tre personer inom Nationella Kunders kundservice.
Vi erbjuder dig
• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag m.m.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi
Tjänsten är placerad i Örebro och arbetstiderna är schemalagda vardagar mellan kl. 07-16. Önskat tillträde är snarast möjligt.
Din profil
Vi söker dig som är en lagspelare med gott humör och med vilja att lösa problem. Då största delen av arbetet är kontakt med våra kunder är det viktigt att du har ett mycket bra kundbemötande och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en van datoranvändare och trivs med att arbeta över telefon och med mail. Du är självständig och trygg och har ett professionellt och respektfullt förhållningssätt, både gentemot kunder och kollegor. Har du någon typ av ekonomisk bakgrund eller erfarenhet av ärendehantering är det meriterande för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med farligt avfall och återvinningsbranschen. Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi jobbar för att bygga ett lag som stöttar och hjälper varandra vid behov, där alla har en viktig roll och känner ansvar. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla teamet med goda idéer och engagemang. Våra kunder är i fokus varför vi tror att du är en god relationsbyggare som gillar att ha nära kontakt med kundernas kontaktpersoner. I perioder har vi ett stort antal inkommande ordrar vilket gör att du bör trivas med att ha ett högt arbetsflöde.
Ansökan
Skicka in din ansökan genom att klicka på ansök nedan och därefter registrera ditt CV senast den 20 april 2021. Vi arbetar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig oss via kontaktuppgifterna nedan.
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2300 personer i hela koncernen och 2019 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK.