OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceresor, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Vi söker tre kundservicemedarbetare nattetid till Region Sörmlands nya kundservicefunktion för Mälartåg! Tjänsterna har en sysselsättningsgrad som motsvarar 80% vardera.
Region Sörmland och verksamheten servicecenter som är organiserat under hållbar regional utveckling fick under hösten 2020 ett nytt uppdrag av Mälardalstrafik att etablera och driva Mälartåg kundservice från och med 29 november 2021. Fram till dess ansvarar nuvarande operatör SJ för kundservicefunktionen. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.
Mälartåg kundservice förväntas bli en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av servicecenters viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets-och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
Som kundservicemedarbetare nattetid har du långa arbetspass som stäcker sig mellan kl 19:55-06:05 eller 18:55-07:05. Ditt schema innebär att du jobbar 2 arbetspass, är ledig ca 4 dagar, arbetar 2 arbetspass, är ledig ca 4 dagar osv.
Förläggningen av arbetet sker måndag-söndag, årets alla dagar.
Vi behöver dig omgående, dock senast 1 december.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare nattetid innebär att du proaktivt, via olika kanaler, bevakar störningar med Mälartåg som kan komma att drabba tågresenärer som innehar en resplusbiljett. Genom samtrafikens portal och systemstödet Linkonline ställer du vid behov ut nya biljetter och resplaner till kunden, alternativt hänvisar kunden till nästkommande avgång. Du kan också behöva boka logi om resan t.ex. avser den sista anslutande förbindelse för dagen. Via systemstöd och telefon kommunicerar du med kunder och berörda aktörer under natten.
Som kundservicemedarbetare kommer du även att handlägga ansökningar från kunder som har blivit försenade i tågtrafiken och besluta om ersättning. Därutöver bevakar du Facebooksidan i enlighet med lagen om elektroniska anslagstavlor och raderar sådan information som går emot riktlinjerna.
Mälartåg kundservice är en del av Mälardalstrafiks kris-och beredskapsorganisation vilket innebär att man i rollen kan komma att behöva agera utifrån denna.
Din roll som kundservicemedarbetare kommer att formas över tid, och flera arbetsuppgifter kan därför tillkomma.
Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst något år. Du bör tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.
Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad och besitter en hög känsla för kvalité. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift och att du trivs bra med att arbeta med en eller flera arbetsuppgifter samtidigt självständigt.
Datorn och telefon är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kundservicemedarbetare, förväntas vara flexibel, delaktig och vilja komma med förbättringsförslag till verksamheten. Vi lägger stort vikt vid personliga egenskaper.
Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Tjänsterna motsvarar 80% sysselsättningsgrad med ett arbetstidsmått på 34,20h/veckan.
Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef, Charlotte Nilsson, charlotte.nilsson@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på servicecenter!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-10-19.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.