OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framför allt med tåg.
Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar samt helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att utföra uppdraget väl. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
I rollen som kundservicemedarbetare nattetid har du arbetspass som stäcker sig mellan klockan 19:55-06:05, 18:55-07:05, samt 14:00-22:00. Ditt schema innebär att du jobbar 2-3 arbetspass, är ledig ca 3-4 dagar, arbetar 2-3 arbetspass, är ledig ca 3-4 dagar osv.
Dina arbetstider kan komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas.
Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar.
Dina arbetsuppgifter
• Vara tillgänglig och svara på inkommande telefonsamtal.
• Besvara chattar.
• Handlägga och besluta om ersättning vid försening.
• Hantera frågor och kommentarer i social media.
• Registrera kundsynpunkter.
• Hantera förfrågan av ledsagning.
• Vid teamledares frånvaro felanmäla vid större driftstörningar eller driftstopp.
• Utbildning av nya kollegor i driften.
• Proaktivt kontakta resenärer via sms eller mejl.
• Informera resenärer och besluta om fortsatt resplan vid trafikstörning.
• Spärra biljettförsäljning vid inställda avgångar.
• Hantera och lämna ut kameramaterial till polisen på begäran.
• Löpande kunskapsinhämtning/kompetensutveckling.
Arbetsuppgifterna kan ändras i takt med att verksamheten utvecklas.
Mälartåg kundservice är en del av Mälardalstrafiks kris-och beredskapsorganisation vilket innebär att man i rollen kan komma att behöva agera utifrån denna.
Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt Mälartåg kundservices grundutbildning och därmed har mer än grundläggande kunskaper kopplat till kundservicens arbetssätt och tågtrafiken i Mälardalen. Du bör tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.
Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Du har hög ansvarskänsla och är noggrannhet i ditt arbete. Du är lösningsfokuserad och trygg med att fatta snabba beslut. För tjänsten krävs det också att du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket både i tal och skrift samt att du kan arbeta självständigt, under hög press och i stressfyllda situationer.
Datorn och telefon är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kundservicemedarbetare, förväntas vara flexibel, kunna hantera flera uppgifter samtidigt och klara av att arbeta under press.
Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet.
Vi lägger stort vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsterna motsvarar 80% sysselsättningsgrad med ett arbetstidsmått på 34,20h/veckan.
Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Hellberg. caroline.hellberg@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-09-10.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.