Kundservicemedarbetare Norsktalande

Arbetsbeskrivning



Vi på Effektiv Bemanning är ett
bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.

Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och
bemanning. Vår ambition är att bli det bästa bemannings- och
rekryteringsföretaget i Västsverige






En serviceinriktad
kundtjänstemedarbetare som arbetar proaktivt och reaktivt med kundkontakter via
olika medier, bland annat telefon, e-post, webbchatt, sociala medier etc.
Bygger rapport, ger förstklassig kundservice, produkt-och servicerådgivning
utför beställning och bearbetning.


Detta krävs

• All kundservice och svarskrav uppfylls / överskrids

• Respekt för standardprocesser

• Mätetalen uppnås / överskrids

• Arbetar med ”Servicology” normer och principer






Ansvar

• ”Multi skilled” i alla funktioner av kundservice, tar ansvar för
orderläggning, problemlösning, offerter och hantering av klagomål till alla
kundsegment .

• Skapa värde i varje kundkontakt . Bygger kundlojalitet och därmed kundens
livstidsvärde med hjälp av försäljning genom service strategi

• Svarar effektivt och serviceinriktat på förfrågningar från externa och
interna kunder och tar ansvar att bemöta alla kundönskemål / kontakter så
utmärkt som möjligt.

• Se till att alla kontakter loggas enligt standardprocesser, med hjälp av rätt
system för varje kontakttyp .

• Har goda kunskaper i operativa leveransprocesser och kan hjälpa kunden att
lösa en mängd olika operativa frågor

• Ta ansvar för kundförfrågningar / klagomål och ger snabba, relevanta och
lämpliga lösningar – Undviker onödig upptrappning .

• Säkerställer god kommunikation med olika avdelningar, vilket leder till att
alla kundfrågor eller problem löses på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.

• Vid behov uppringande samtal vid kampanjer för vissa produkter / tjänstern.

• Ansvarar för att klagomål hanteras väl och får en bra lösning och följer
ärendet fram till stängning med kunden

• Tar ansvar för egen personlig utveckling för att underhålla och utveckla
kunskap om Staples produkter, tjänster och processer

• Proaktiv tar kundkontakt för att undvika eventuella servicefrågor och
missnöjda kunder

• Arbeta proaktivt med andra affärsfunktioner och tredje part, dvs
transportörer, leverantörer i syfte att säkerställa en problemfri ”one stop
service” till kunderna


Kunskap, kompetens och
erfarenhet


Språk kunskap


Flytande i både tal och skrift
Norska


Meriterande


Engelska


Utbildning och erfarenhet:


•Utmärkta kundservice och
rapportkunskaper

• Erfarenhet av att arbeta i en kundserviceroll, helst i en kundtjänst miljö.

• Passion för att ge en enastående kundupplevelse

• Enastående kommunikationsförmåga – Både skriftliga och muntliga

• Van vid kommunikation och förhandlingsteknik

• Erfarenhet av att arbeta som en del av ett högpresterande team

• Bra problemlösningsfärdigheter – visar flexibilitet och anpassningsförmåga
till gagn för våra kunder

• Kunna effektivt hantera missnöjda/arga kunder och erbjuda lösningar till alla
kunder för att förbättra kundtillfredsställelsen.

• Klar, koncis och engagerande kommunikationsstil, både muntligt och
skriftligt.

• Duktig på att planera sin tid och har god prioriteringsförmåga.

• Stark känsla för detaljer.

• Förmåga att arbeta bra under press och ändå inte kompromissa med kvaliteten .

• Erfarenhet av att arbeta i ett högt tempo i en kvalitetsdriven och
serviceinriktad miljö.

• Utmärkta datakunskaper och teknisk kompetens






Vid frågor kontakta sofie.klaesson@effektivbemanning.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Klaesson

Jimmy Eriksson

Jozefina Pilipovic

Dennis Lenberg

Anna Rapp

Albena Marcoff

jozefina.pilipovic@effektivbemanning.se

Lisa Skoglund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Bemanning Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 mars 2014

Besöksadress

Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
None

Postadress

Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
Borås, 50451

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare sökes!

Kundservicemedarbetare sökes!

27 november 2024