OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett företag som bidrar till att säkra viktiga samhällsfunktioner och rädda liv? Har du vana från eller intresse av att utvecklas inom teknik och kundsupport?
Nu söker vi 3 nya medarbetare med driv och motivation till vårt fantastiska kundsupport team i Stockholm.
Om oss
AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och end-to-end lösningar. Vi hjälper våra kunder att optimera sin verksamhet, skapa affärsvärde och säkra viktiga funktioner.
Inom Smart Alarms tillhandahåller vi säkra och pålitliga kommunikationslösningar mellan larmsystem och larmcentraler för att skydda liv, hem, företag och tillgångar.
Om jobbet
Inom kundservice är vi ett team på 16 personer med olika erfarenheter och bakgrund men som alla brinner för att hitta bra lösningar utifrån våra kunders behov. I vårt team är det en självklarhet att fråga om högt och lågt och att vi hjälper varandra i gruppen.
Vi erbjuder en miljö där man hela tiden får utvecklas inom order och casehantering, samt inom support & teknik. Vi har en uppstartsfas med duktiga och stöttande mentorer. Samt en stabil introduktion med arbete i kundsupport parallellt med upplärning under gång för att bli mer och mer självständig.
Detta är några ord från rekryterande chef, Lina:
Min ambition är att skapa tydlighet och engagemang för teamet, och att medarbetarna ska kunna utvecklas själva tillsammans med verksamheten efter den inriktning och de mål som finns. Långsiktig kompetensförsörjning har alltid varit vår styrka"
Rollen på kundsupport innebär arbete både med telefoni och ärendehantering. Du kommer bland annat:
- Hantera beställningar och felanmälningar från kunder, installatörer, larmmottagare och partners via telefon, mail eller i vårt ärendehanteringssystem.
- Ge support i tekniska frågor internt och externt kring företagets tjänster och terminaler.
Ditt arbete innebär nära kunddialog och fokus på kundens behov och i din roll bidrar du med stort värde till vårt arbete att identifiera utmaningar möjligheter till förbättringar.
Om dig
För att passa i den här rollen har du:
- gymnasial utbildning
- god datorvana och lätt för att lära dig nya system
- erfarenhet av kundnära arbete
Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse eller tidigare har arbetat i en tekniskt supporterande roll. Det är meriterande för den här rollen om du har gymnasial utbildning inom IT eller teknik.
Dina kontakter kommer att vara svenska och internationella, så du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift
Värdefulla egenskaper för den här rollen:
- Serviceinriktad - större delen av rollen innebär kundkontakt.
- Kommunikativ - rollen innebär samarbete och dialog både internt och externt
- Problemlösande - vår uppgift är att hitta lösningar på kunders behov.
- Strukturerad - vi behöver dokumentera/logga det arbete som görs.
Vi erbjuder
Våra anställda är vår största tillgång! För oss på AddSecure är det av stor vikt att bygga en kultur där våra medarbetare trivs och vill prestera. Våra värdeord enkelhet, kundfokus, och laganda, är viktiga för oss och vi vill att alla som arbetar på företaget är med och bidrar till dessa.
Vi erbjuder en utvecklande och utmanande roll i en dynamisk miljö som garanterar mångfald och mångsidighet. Du kommer att ingå i ett motiverat team i ett internationellt företag.
Tjänsten är på heltid med arbetstider 8-17
Placering: Stockholm, Hägersten (Telefonplan)
Om processen
Vill du vara med på vår resa? Vi ser fram emot din ansökan som du sänder oss genom att bifoga ett CV nedan. Ansök så snart som möjligt - vi intervjuar kandidater löpande. Vi kan inte ta emot ansökningar via e-post och vi kräver inget personligt brev.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Ilmrud, Manager Order & Support - Alarms Sverige.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra processer och det inkluderar tester, intervjuer och referenstagning. Därför använder vi Alva Labs bedömningsmetoder för att identifiera de kandidater som kommer att trivas och passa in i rollen.
Vi utför bakgrundskontroller av alla våra anställda, och du måste vara berättigad att arbeta i Sverige. Denna tjänst är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.