OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns det en spännande möjlighet för dig som är student och som vill ha ett sommarjobb/deltidsjobb under studierna. Detta är rollen för dig som är kommunikativ och vill använda din serviceinriktade sida för att ge GlobalConnects kunder ett bemötande i världsklass. Hos deras kundserviceavdelning möter du ett glatt och drivet team med en smittande teamkänsla. Ta chansen och sök jobbet där du får arbeta i en trivsam miljö och i fina lokaler. Vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
GlobalConnect är en ledande leverantör av infrastruktur och fiber, dedikerade att skapa en smidigare vardag för sina kunder. De bryr sig också om framtiden genom att jobba mot att deras verksamhet är hållbar och ansvarsfull. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att hjälpa kunderna genom deras process att skaffa fiber till deras bostad. Dina uppgifter kommer bestå av att ta emot inkommande samtal från kunder och även att svara på mail. De ärenden som tas emot kan handla om allt från beställningar och avtal, frågor kring installation, fakturor och att efter installation teckna tjänster till kundens fiber. Genom den processen är kundservice-gänget deras närmaste kontaktyta. Du kommer i rollen arbeta i gemenskap med ett härligt team där ni tillsammans utvecklas och erbjuder kunden den bästa servicen och lösningen på deras frågeställning. Du kommer börja arbeta på heltid under augusti för att sedan gå över till deltid ca 2-3 dagar i veckan från september.
Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos GlobalConnect. Uppdraget kommer att vara på heltid under augusti för att sedan fortsätta på deltid från september till december. Det kan finnas chans till förlängning, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds
- Att bli en del av en organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete hos en organisation där våra nuvarande konsulter beskriver det som en fantastisk arbetsplats
- En arbetsplats i väldigt fräscha lokaler mitt i centrala Uppsala
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera diverse frågor från kunderna via telefon och mail
* Registrera inkommande ärenden samt ansvara för att ärenden når ut till rätt person
* Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundserviceavdelningen
VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50 %
- Har möjlighet att arbeta heltid under augusti för att sedan gå över till deltid, ca 2-3 dagar i veckan från september
- Har en bakgrund inom servicebranschen eller har annan likvärdig erfarenhet
- Har god vana av att hantera olika typer av människor
- Är mycket bekväm med att arbeta med telefon som arbetsverktyg
- Har goda datorkunskaper
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande, men inget krav, om du har:
* Arbetat i en kundserviceroll tidigare
Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och prestigelös. Du tycker om sociala kontakter och du har en god kommunikativ förmåga. Vidare bör du tycka om att ta egna initiativ och är inte rädd för att fråga för att föra ditt arbetet framåt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det även viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.
Övrig information
- Start: Början av augusti
- Omfattning: Heltid aug samt deltid sep till dec
- Placering: Centrala Uppsala
- Övrigt: Anställningen börjar med en introduktion på ca 1 månad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur GlobalConnect presenterar sig på deras hemsida - HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231