OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av ett bolag som gör det alla andra gör och lite till? Som kan det alla andra kan och lite till?
Optileks AB arbetar som leverantör mot optikbranschen främst när det gäller glas men även glasögonbågar. Bolaget har sina rötter tillbaka till 1975 och har huvudkontor i Rättvik med en omsättning på cirka 70MSEK. Optileks har haft en positiv omsättningstillväxt under ett antal år och har även drivit försäljning i övriga Norden då framför allt i Norge och Danmark där man under de senaste åren anställt lokala försäljningschefer med ansvar att utveckla försäljning och organisation
2022 ingick Optileks AB Joint venture med den globala aktören, Shamir Opticals Ltd, (www.shamir.com) och man satsar på att fortsätta utveckla vår verksamhet genom kompletterande produktportföljer.
Optileks har en portfolio av bågar, licensvarumärken, housebrands och distributionsmärken, tex BlåKläder, Norr, TripleX, Vanni, Nano - oförstörbara barnbågar.
"Vi gör det alla andra gör och lite till, vi kan det alla andra kan och lite till…"
Om tjänsten
Som medarbetare på kundservice jobbar du med att hjälpa våra kunder med orderhantering, produktinformation, leverans- och fakturafrågor, support samt andra kundserviceärenden. Det är av stor vikt att våra kunder känner sig trevligt och professionellt bemötta och kan få kompetent bemötande. Då mycket av kundkontakten sker via telefon och e-post är det av stor vikt att du känner dig ytterligt bekväm med att prata i telefon, har en positiv framtoning och kan bemöta alla typer av kunder och ärenden, lätt att skriva och utrycka dig på ett naturligt och korrekt sätt.
För att förbereda dig på bästa vis inför detta genomgår du en introduktion i början av din anställning.
Vi tror att du har följande färdigheter och egenskaper
Vi söker dig som alltid prioriterar nöjda kunder och har viljan att ge den bästa möjliga servicen. Som person är du en social lagspelare som sprider positiv energi omkring dig. Du stimuleras av att jobba med människor dagligen då du har regelbunden kontakt med såväl medarbetare som kunder. Du har förmågan att prioritera vad som behöver göras först och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir genomförda.
För att lyckas i rollen så har du följande egenskaper:
Positiv attityd
Utåtriktad personlighet, bra på att skapa relation med kund
Målorienterad och självgående
Strukturerad och fokuserad
Kommunikativ
erfarenhet från optikbranschen, som optikerassistent/butikssäljare/kundservice etc.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!