OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som söker efter kundservicemedarbetare. Därför söker vi nu dig som trivs att arbeta med människor och som brinner för att ta kundupplevelsen till nästa nivå. Detta är en generell och proaktiv annons för inkommande förfrågningar, både på heltid och deltid.
Om rollen som kundservicemedarbetare
Inom serviceområdet finns det många olika typer av jobb i många olika typer av branscher. Gemensamt för roller inom serviceyrket du är företagets ansikte utåt och kundernas första kontakt. Du ansvarar för kundupplevelsen och ser till att inkommande ärenden hanteras från start till slut.
Exempel på arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare:
• Besvara frågor och lösa problem via telefon, mail, chatt och sociala medier
• Registrera nya kunder
• Ta emot beställningar, order, bokningar och reklamationer
• Administration och fakturahantering
Vem vi tror att du är:
För att trivas och lyckas i rollen som kundservicemedarbetare spelar dina personliga egenskaper en stor roll. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är duktig på att kommunicera och är lyhörd inför kundernas behov. Du motiveras av att ge god service och får en liten extra kick när du känner att du hjälpt någon annan och löst deras eventuella problem. Självklart är också ett sinne för detaljer och noggrannhet viktigt för dig som är intresserad av roller inom kundservice då du kommer att ha många kontaktytor och ofta hanterar flera ärenden parallellt.
Din bakgrund kan exempelvis vara:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av kundtjänst via telefon, mail, chatt och sociala medier
• Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande exempelvis i butik eller restaurang
• Goda data- och systemkunskaper, Officepaketet mm.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
• God teknisk förståelse är ofta meriterande
Hur går processen till?
Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Back-Office och Customer Service. För dig som går vidare i processen kan nästa steg bli att du får ett mail med en förfrågan om att besvara några korta videofrågor och/eller en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor. I ett nästa steg blir det ett digitalt eller fysiskt möte på vårat kontor i centrala Stockholm. Vi använder oss även av testverktyg och genomför personlighetstest och logisktest i många av våra processer.
Kan ni garantera mig ett jobb?
Vi gör vårt yttersta för att matcha rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hjälpa så många som möjligt att hitta sitt drömjobb, men vi kan tyvärr inte garantera något.
Detta är en generell och proaktiv annons, och vi får in nya uppdrag löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan – spännande möjligheter kan dyka upp när som helst!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.