Kundservicemedarbetare sökes till ett härligt team - Timanställning

Kundservicemedarbetare sökes till ett härligt team - Timanställning

Arbetsbeskrivning

Visste du att det är omöjligt att andas och svälja samtidigt? Att varannan minut tar vi fler bilder än vad som togs under hela 1800-talet? Att människan som art delar cirka 50 procent av sitt DNA med bananer? Att alla Ahlgrens bilar har samma smak, färgen spelar ingen roll.
Detta är bara några av alla galna frågor du kan få under en vanlig dag av dina kollegor, i vårt team. Våra kunder däremot kommer för det mesta fråga dig om leveranser, kampanjer eller ångerrätt/reklamationsfrågor. Ibland även produktfrågor men detta tar vår tekniska avdelning i Tyskland hand om men du hjälper till genom att översätta kundens fråga till engelska.
Kort om jobbet: Att ge bästa möjliga service till våra kunder via mail och chatt. Det kan även tillkomma lite administrativa arbetsuppgifter vid behov eller för variationens skull.
Vem är vi?
Conrad är ett elektronikföretag som säljer produkter riktade till företag. Vi har även försäljning till privatkunder. Vår kundservice avdelning består av 5 medarbetare i dagsläget varav en är på föräldraledighet. Vi behöver hjälp cirka 16 h/v. I semesterperioder som sommar/jul oftats mer än så.
Lite förmåner att jobba hos oss:
Du har möjlighet att jobba hemifrån upp till 3 dagar i veckan
Onsdagar jobbar vi alla på kontoret och äter frukost tillsammans. (nackdel kan vara att en gång vart 6'e månad måste du duka fram och av frukosten. Detta kompenseras dock upp, enligt oss med att det på eftermiddagen bjuds på chips och godis.
En friskvårdstimme i veckan på arbetstid. Japp, du läste rätt, du får gå iväg en timme och göra något som gör dig ännu gladare och samtidigt få betalt.
Friskvårdsbidrag. Vi vill gärna se till alla medarbetarnas hälsa och erbjuder även bidrag till träning, massage etc.
Kollektivavtal
Ett ung och positivt team som kommer med 100% säkerhet bidra till massa skratt och märkliga historier som du kommer bära med dig resten av livet.

Vad söker vi?
Vi söker dig med datorvana. Vi jobbar i ett affärssystem som heter SAP. Det är meriterande om du har jobbat i det innan och om inte så lär vi ut det, så oroa dig inte! Dock är det mer avancerad än de flesta system därav vikten vid datorvana och att du inte är rädd för att klicka och testa dig fram.
Vi är verksamma i Danmark och Sverige, därav kundkontakt på både danska och svenska. Är du tvåspråkig (danska och svenska) går du före i rektrykteringsprocessen.
Vi kan lära dig allt du behöver för att klara av systemen och frågorna kunderna ställer men vi kan inte lära ut att vara serviceinriktad. Därför söker vi dig som kan visa empati, förståelse och lösningar i din kontakt med kunden. Kontakten sker skriftligt mellan dig och kunden, därav också vikt på din skriftliga kommunikativa förmåga
Flexibilitet och samarbetsförmåga. Ibland kan övriga avdelningar på kontoret behöva din hjälp. Därför viktigt att du är flexibel så att vi kan hjälpas åt och se till att kunden får hjälpen som efterfrågas snabbast möjligt.



Låter detta som ett jobb som skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Svar på ansökningarna kommer ske i mitten på juli då ansvarig för rekryteringen är på semester.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CONRAD ELEKTRONIK NORDEN AB
  • 2 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juli 2022

Postadress

ÖSTRA HINDBYVÄGEN 26 B
MALMÖ, 21374

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024