OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom den kommunala sektorn.Sedan starten 1922 har de erbjudit sina kunder konkurrenskraftiga pensions- och försäkringslösningar.KPA Pension är pensionsbolaget som tänker ett steg längre.De vill ge sina kunder en trygg pension i en hållbar framtid och tar därför ett aktivt samhällsansvar.De har idag hand om pensionen för cirka en miljon anställda inom kommun, landsting, region, kommunalförbund, kommunförbund eller kommunalt företag.De ägs till 60 procent av Folksam och till 40 procent av Sveriges Kommuner och Landsting.Totalt arbetar 320 medarbetare på KPA Pension och de finns stationerade i Stockholm och Sundsvall.För mer information se; www.kpa.se Arbetsbeskrivning: KPA Pension söker nu två stycken resultat- och serviceinriktade medarbetare till sin kundserviceenhet.I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med att ge service och information till KPA:s kunder om KPA:s produkter såsom tjänstepension, försäkring och sparande i fonder.I arbetsuppgifterna ingår att: *Ta inkommande samtal samt e-post från KPA:s kunder *Delta i att öka försäljningen av privata pensionsförsäkringar och sparande genom att ge förslag på erbjudande till kunderna och presentera fördelar med olika typer av lösningar *Hantera den administrativa del som uppkommer inom området som exempelvis ändringar i försäkringsavtal eller ordna med nytecknade av försäkringar Du bör ha en ekonomisk förståelse och tycka det är roligt och intressant med att se till de ekonomiska aspekterna med produkterna som KPA Pension erbjuder. KPA Pension erbjuder en stimulerande och utvecklande tjänst inom ett av de ledande pensionsbolagen i Sverige.Du kommer att få introduktion och utbildning vid anställningens början.Utbildningar ges även regelbundet inom organisationen.Kundservice präglas av en stämning som är positiv, öppen och engagerad.Kvalifikationer: Till denna tjänst söker vi dig som: *Har gymnasiekompetens inom ekonomi, juridik eller samhälle.Akademisk utbildning alternativt KY-utbildning är meriterande *Har minst 2 års relevant yrkeserfarenhet.Erfarenhet av arbete med kunder på bank eller försäkringsbolag är meriterande *Har erfarenhet av försäljning via telefon *Har god vana av att arbeta i datasystem *Har goda kunskaper i tal och skrift även i engelska Du är noggrann och ansvarsfull samt är duktig på att påverka och övertyga.Du samarbetar dessutom bra med andra människor. Intresserad?Skicka in Din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling