OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2019 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! Flera år i rad har vi blivit belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.
Din dag som kundservicemedarbetare I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon gällande elavtal, flytt, solceller och pellets. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.
Tjänsten är en timanställning under perioden juni – augusti med möjlighet till förlängning.
Start: juni 2020
Omfattning: vid behov
Arbetstider: rullande schema med arbetstider mån-fre från 8 till 18
Plats: Södertälje
Lön: timlön enl kollektivavtal och provision
Personliga egenskaper Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i samtalet. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas i den här rollen så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.
Krav - Gymnasieutbildning.
- Erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken.
- Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket.
- Talar och skriver engelska obehindrat.
Meriter - Erfarenhet av elhandel.
- Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering.
- Erfarenhet av arbete i CRM-system.
- Flerspråkig.
Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 30 april 2020. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Breitner, Kundcenterkoordinator Telge Energi, 08‑550 220 67. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-strateg, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Sökord: kundcenter, kontaktcenter, kundservice, försäljning, service, kundmottagare
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner