OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sörmlandstrafiken, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
I verksamhetsområdet hållbar regional utveckling ansvarar vi bland annat för Sörmlands kollektivtrafik där enheten servicecenter ingår. Servicecenter är en dygnet-runt-verksamhet och ansvarar för bokningar av serviceresor för regionens medborgare. Enheten planerar färdtjänst- och sjukresor, omsorgsresor och skolskjutsresor inom den särskilda kollektivtrafiken. Vidare besvarar servicecenter frågor om den allmänna kollektivtrafiken, agerar ombud åt SJ och SL och tar emot och handlägger kundsynpunkter. Tillsammans är vi ett team på 38 medarbetare i olika roller fördelat på två kontor.
All verksamhet i servicecenter syftar i grunden till att skapa bästa tänkbara förutsättningar för medborgarna varför kontakt, dialog och information är viktiga verktyg i vår vardag.
Enheten har också i uppdrag från Mälartrafik att vara Movingo kundservice som är Mälardalens kontaktyta för pendlarbiljetten Movingo.
Vi har nu behov av att omgående anställa flera timanställda kundservicemedarbetare till vår verksamhet. Som kundservicemedarbetare kan ditt pass förläggas måndag-söndag med varierande arbetspass mellan kl 06.00-22.00.
Är du timanställd har du inga garanterade timmar per månad utan täcker upp i verksamheten vid vakanser eller andra tillfällen.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare i servicecenter ger du kunder en god upplevelse av kollektivtrafiken genom ett professionellt bemötande via telefon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot beställningar och boka kunders resor; främst inom den särskilda kollektivtrafiken (färdtjänst-och sjukresor). Du kommer också att ta emot och registrera kundsynpunkter i olika ärendehanteringssystem samt ge trafikupplysning för den allmänna kollektivtrafiken (bussar). Vi har många kundsamtal in till verksamheten och arbetar därför stundtals under press.
Tillsammans med dina kollegor arbetar du i ett öppet kontorslandskap.
Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom serviceyrket, gärna inom kundservice. Har du dessutom erfarenhet av att besvara kunder via telefon ses detta som meriterande.
En självklarhet är att du behärskar det svenska språket i tal och skrift och vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.
För att trivas hos oss behöver du kunna se ur ett kund-och resenärsperspektiv, våga ta egna initiativ, arbeta efter uppsatta mål och ha en positiv inställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tidsbegränsad timanställning som kundservicemedarbetare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef servicecenter Sörmland, Jimmie Airikainen, 0155-26 59 20.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på servicecenter Sörmland!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-04-19.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.