OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
I rollen som Kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för företagskunder, byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig framför allt via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar. Med tanke på rådande situation är arbetet för närvarande förlagt från hemmet. Dock kommer grundutbildning att ske från vår kunds kontor på Kungsholmen.
• Ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, försäljnings-, pris-, Web-portal-, offert-, marknadsfrågor, felleveranser, krediteringar, Web-portal, ordrar och fakturor i EDI-flöde, kampanjleveranser, Phase in/Phase out-ärenden, fakturaattesteringar.
• Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon. Men vid lugnare perioder även via vårt ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
•Som stöd för din roll använder du flera olika system, såsom SAP och andra interna system.
•Du bistår med hjälp till vår kunds säljare runt om i landet.
•Du ansvarar för att agera kraftfullt när en kund har ett problem och tvekar inte för att ringa upp för att göra en behovsanalys eller för att återkoppla status på ärendet.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du talar och skriver svenska obehindat, då det krävs i rollen.
- Du kan börja omgående.
- Du har minst 2 års erfarenhet av sälj, support eller liknande tjänst.
- Du har erfarenhet av att hantera kunder över telefon.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från vitvarubranschen.
- Du har goda kunskaper i Excel.
- Kunskap/erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt i SAP.
Personliga egenskaper
Vår kund söker dig som är ansvarstagande, kontaktsökande och proaktiv. Du är analytisk och flexibel i ditt arbetssätt. Självklart är du en riktig lagspelare!
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.om. 2021-10-03, med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden. Du är anställd av JobBusters som konsult under uppdragstiden.
Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna fram till 2020-12-10 kommer hanteras i ett första urval.
Sökord: Kundservice, Support, Säljsupport, Innesälj, Kundsupport, Order,
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm