Kundservicemedarbetare - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vår kund, som är ett bostadsbolag i Stockholm, behöver nu stärka upp sitt team med erfarna kundservicemedarbetare på hel- och deltid. Vi söker dig som är effektiv och bidrar till att skapa kundservice i världsklass.

Uppdraget och arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med andra kundservicemedarbetare sitta på bostadsbolagets kundcenter i Vällingby centrum. Uppdraget innebär att ge service via telefon, registrera ärenden och boka in hembesök för kundens hyresgäster. I huvudsak innebär uppdraget att stödja förvaltningens funktioner med service till hyresgästerna.

Du arbetar med telefonen som verktyg under hela dagen men också andra kundingångar som t.ex. mejl och fastighetssystem. I uppdraget kan även viss receptionisttjänst förekomma på något av kundens distriktskontor i Husby eller Vällingby.

Du behöver ha ett väl fungerande internet då hemarbete sker delar av arbetstiden. För att ta dig an detta uppdrag bör du inte bo längre bort än att du kan ta dig till arbetsplatsen inom 60 minuter om det krävs. I nuläget arbetar kundservicemedarbetare 2-3 dagar i veckan på kontoret.

Till uppdraget tillkommer en introduktion på fyra veckor och därefter är du redo för självständigt arbete efter satta mål. Under denna introperiod arbetar du varje dag på kontoret. För rätt person finns goda möjligheter att få arbeta inom verksamheten eller företaget när en tjänst utlyses.

Förekommande arbetsuppgifter:

- Ta emot och registrera ärenden
- Boka in hembesök
- Felsöka, prioritera och styra ärenden rätt
- Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter
- Dela i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet


Om dig

I rollen som kundservicemedarbetare har du god erfarenhet av att ha telefonen och dator som verktyg och lätt för att lära olika system och program. Du är orädd och blir inte stressad av att se en telefonkö växa utan arbetar strukturerat och effektivt med hög kvalitet. Vi ser att du trivs i att arbeta under ständig förändring och bidrar med egna förslag och idéer. Som person har du god självkännedom, är lyhörd, kommunikativ, resultatorienterad och handlingskraftig. Utöver det är du även initiativtagande, självgående, strukturerad och lösningsorienterad. Du har gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Meriterande är även om du har erfarenhet av bredband, fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Rebecka Wiksell på 073-592 72 19.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 2 mars 2022

Liknande jobb


27 december 2024

Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024