OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att ha framtiden som kund? Är du en serviceminded person som är som bäst när du är på telefon och mail med kunder? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen i alla skrymslen och vrår efter en kundservicemedarbetare som ska lysa upp tillvaron för Telge Energis kunder och medarbetare. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Sara Tiger, Kundservicechef om rollen: I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon och mejl gällande elavtal, flytt, betalning och fakturafrågor. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden.
Arbetsuppgifter och ansvar Här har du en roll där du är ansiktet utåt mot våra kunder. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.
Tjänsten är en timanställning under perioden september - december.
Start: Omgående
Omfattning: 50% - 100%
Arbetstider: varierande arbetstider mån-fre 8 -18
Plats: Södertälje
Lön: Timlön och provision
Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv i att göra det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Därför säljer vi el från förnybara källor och vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär såsom barnens egna klimatpris, Childrens Climate Prize, som gynnar båda nutida och framtida generationer.
Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt för att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.
Läs mer på www.telgeenergi.se .
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten har du minst gymnasieutbildning och erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken. Den här rollen passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och mejl, och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i kontakt med kunden. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av något eller några av följande så är det ett plus för oss: elhandel, inkasso- och fakturahantering, arbete i CRM-system samt är flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 31 augusti 2022.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Susanne Breitner, Bemanningskoordinator Kundservice du ska kontakta på 08-550 220 67. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 28. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Våga välja Telge – kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner