OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att växa med en hel stad? Ja, Södertälje växer verkligen, och med staden dess infrastruktur. För att möta utvecklingen söker vi nu avdelningen Kundservice och Verksamhetsstöd en kollega som kan kliva in i en delad tjänst på kundservice respektive flyttadministration. Vågar vi välja varandra?
Så här säger George Yacoub, rekryterande chef om rollen: På vår kundservice bemöter du kundfrågor om elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt stadsnät. Du kommer arbeta i roll som innebär att du får möjlighet att utvecklas till ett energiproffs!
Du blir omgiven av kompetenta och engagerade kollegor och kommer till en arbetsplats med god stämning och högt i tak. Kundservice har ett tätt samarbete och dialog med flera andra avdelningar för att möta kundernas behov.
Arbetsuppgifter och ansvar Avdelningen Kundservice och Verksamhetsstöd hanterar bl.a. Telge Näts kundservice, kundärenden, fakturering och produktadministration. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera inkommande ärenden och samtal kring elnät, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Ett av dina viktigaste ansvarsområden är att ta emot serviceärenden från våra kunder som rör nyanslutningar, flyttanmälningar, felanmälningar, rådgivning och fakturafrågor.
Den här tjänsten gäller en visstidsanställning på 9 månader med mycket goda chanser till förlängning. Tjänstens omfattning är heltid, 39h i veckan, och vi skulle vilja att du startar omgående. Din arbetsplats är på Storgatan 42 i Södertälje, och dina arbetstider är mån-tor 8-17 samt fre 8.15.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att passa i den här rollen behöver du ha gymnasieutbildning och arbetserfarenhet av en liknande roll på kundservice eller annan kundnära funktion. Som person är strukturerad och självgående med hög samarbetsvilja och prestigelöshet. Du är socialt kompetent och trivs med kundkontakter via telefon och mail, och du förstår de olika behoven som våra kunder har. Du är intresserad av människor, utåtriktad och engagerad, samtidigt som du förstår den affärsmässiga delen av företaget. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och engelska i tal och skrift och god IT-vana är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Energibranschen, CRM-system, kundinformationssystem, fakturahantering, samt är flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 5 februari 2022.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Josefin Jensen du ska kontakta på 08- 550 211 41. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Ingrid Linder dig med, du når henne på 08 550 220 91. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision, och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Dillman
Johan Ekwall
Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander
Johanna Göransson
Cecilia Weistrand
Lena Sköld
Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund
Ylva Gustavsson