OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges 24 a-kassor. Vi har ett samhällsviktigt tilläggsuppdrag med handläggning av ansökningar från personer som inte är med i någon a-kassa. Förra året betalade vi ut cirka 1,4 miljarder i ersättning. Vi strävar efter att fler på arbetsmarknaden ska få inkomstbaserad ersättning och känna trygghet mellan jobben.
Just nu är vi i en spännande utvecklingsfas med bland annat ökad digitalisering och nya arbetsprocesser!
Vill du vara en del av vårt viktiga arbete?
Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta både på kontoret och på distans - med ett engagerat och stöttande ledarskap. Vi är ca 210 anställda och söker nu fler kundservicemedarbetare.
Vilka arbetsuppgifter ingår?
Som kundservicemedarbetare på Alfa-kassan arbetar du både med generella och specifika frågor om arbetslöshetsförsäkringen. Du besvarar frågor via telefon, chatt och email samt administrerar allmänna ärenden.
Under dina första två veckor kommer du att få en introduktionsutbildning, där du lär dig regler och lagstiftning kring arbetslöshetsförsäkringen.
Vi söker dig som
* har minst treårig gymnasieutbildning
* har erfarenhet av serviceroll från exempelvis annan a-kassa, myndighet, callcenter eller support
* uttrycker dig obehindrat i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska, talar du fler språk är detta meriterande
* är serviceinriktad, ödmjuk, positiv, noggrann och stresstålig
* är bra på att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt
Vi ser fram emot att välkomna nya medarbetare och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vår förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete där du ser en möjlighet att utvecklas i rollen.
Som anställd hos Alfa-kassan
Vi erbjuder fina förmåner till våra anställda, där bland annat ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till distansarbete ingår. Hos oss får alla minst 28 semesterdagar. Från och med året du fyller 30 får du 31 dagar och från och med året du fyller 40 får du 35 dagar.
Är du intresserad av att arbeta med oss?
Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Ljusdal eller Sundbyberg och ingå i ett härligt gäng med kundservicemedarbetare och handläggare.
Tjänsten är på heltid och är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Du måste kunna starta den 6 mars 2023 eller 27 mars 2023.
Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 12 februari 2023.
Vår rekryteringsprocess
För aktuella kandidater startar rekryteringsprocessen med en kort telefonintervju. Går du vidare får du genomföra tester som används i urvalsyfte vilket innebär att endast de kandidater som klarar testerna går vidare. Nästa steg är sedan intervjuer med rekryteringskonsulter från Jefferson Wells och därefter med rekryterande chef. I slutet av processen genomförs en bakgrundskontroll och ett utdrag ur Polisens belastningsregister kommer att begäras in.
Vid frågor om tjänsten
Har du några funderingar om tjänsten kan du kontakta vår enhetschef, Helen Eklund, 073-026 6052 eller helen.eklund@alfakassan.se
Du kan även kontakta våra fackliga representanter.
ST: Catarina Pettersson, catarina.pettersson@alfakassan.se eller 073-842 0353 och SACO/SRAT: Frank Svensson, frank.svensson@alfakassan.se eller 072-502 9169.
Vi ser fram emot din ansökan!