Kundservicemedarbetare till Anticimex i Norrköping

Kundservicemedarbetare till Anticimex i Norrköping

Arbetsbeskrivning

OM ANTICIMEX

När vi startade vår verksamhet 1934 var vi ensamma om att ge kunden en garanti om skadedjursfri miljö, istället för att ta betalt för varje enskild sanering. Detta är en affärsidé som vi tillämpar än i dag när vi nu är ett internationellt företag med omkring 4 000 anställda i 17 länder.

Affärsidéen ledde till att vi tidigt använde oss av förebyggande åtgärder. Det är inte bara ett mer ekonomiskt sätt att arbeta, det är också bättre sett till hållbarhet. Skador som aldrig inträffar sparar på både våra kunders och jordens resurser. Vårt motto – Att förebygga och skydda– är en ny formulering av ett gammalt arbetssätt. Ett arbetssätt som går ut på att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet.

I dag har verksamheten utvecklats och är inriktad på att skapa sunda, hälsosamma och hållbara miljöer åt både företag och privatpersoner. Det betyder att Anticimex säkrar industriers matproduktion, skyddar restauranger mot bakterier, hjälper alla företag att få ett bättre brandskydd och arbetsmiljö, förebygger fuktskador i alla slags bostäder och hjälper fastighetsägare att spara energi.

Vill du ha ett arbete där du får hjälpa människor dagligen, med en högklassig service? Vill du utveckla din kompetens inom support och kundservice? Då bör du kika på denna roll som kundservicemedarbetare på Anticimex, Sveriges största aktör inom skadedjurshantering.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundservicemedarbetare tar du hand om kundärenden på ett servicemedvetet och målinriktat sätt. Dina främsta arbetsuppgifter är att svara på frågor och ge råd gällande försäkringar, skadeanmälningar, bokningar och generella frågor, huvudsakligen via telefon.

PRAKTISK INFORMATION
Start: Omgående/Februari
Omfattning: Heltid (40h/v)
Anställningsform: Konsultanställning, tillsvidare med inledande provanställning
Placering: Norrköping
Arbetstider: Enligt schema som kan förläggas: vardagar mellan 07:00-18:00
(vardagar 07:00-20:00 på sommaren)

VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl utbildning inom kundservice via Workz Academy, med löpande träning inom olika delar av kundservice såsom kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar bland annat, utöver utbildningen via Workz Academy samt kollektivavtalsenliga villkor, även en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.

HUR HJÄLPER KUNDSERVICE DIG I DIN KARRIÄR
Oavsett bakgrund, utbildning och framtida mål, finns det ingen bättre start i karriären än att ge sig själv möjligheten att förstå olika människors beteenden och hur vi kommunicerar vid olika behov. Att kundservice därutöver är det, i särklass mest användbara område för att lära sig hur företag och dess marknad fungerar, är en bonus i sig. Merparten av alla kundservicemedarbetare går vidare inom företaget, förstärkta av erfarenheten.

ANSÖKAN
Vill du bli en del av framtidens kundservice? Du söker tjänsten genom att genomföra vårt servicetest. (Längst ner i annonsen.) Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

FÖR INFORMATION OCH KONTAKT
Har du frågor? Maila till rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024