OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god kunskap om växter och blommor? Längtar du efter att få bli del av ett sammansvetsat team där alla stöttar varandra? Hos Blomsterlandet väntar ett roligt och varierat arbete för dig som är serviceminded och flexibel – låter det som något för dig? Läs gärna vidare för att ta reda på mer om rollen!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Kundservicemedarbetare för vår kunds räkning, Blomsterlandet. Blomsterlandet är en svensk butikskedja i trädgårdsbranschen. De har ett brett sortiment av växter och tillbehör för hem och trädgård, 63, snart 64, butiker runtom i landet, samt en e-handel som är öppen dygnet runt. Just nu pågår en digitaliserings- och centraliseringsresa, och kundservicen kommer att vara en viktig del i det arbetet. Du utgår från kontoret beläget i Bromma i Stockholm, med möjlighet att arbeta några dagar på distans.
Dina arbetsuppgifter
Som Kundservicemedarbetare hos Blomsterlandet kommer du att arbeta i 1st-line med kundkontakt via telefon, mejl och chatt. De ärenden du tar emot kan variera stort i innehåll, ingen dag är därmed den andra lik. Det rör allt från reklamationsfrågor, skötselråd av växter, frågor kring lagersaldon osv. Ibland kan du även få ta emot anmälningar för event och liknande. Det finns planer på att utöka kundservicen med en videochattsfunktion och därför ser vi såklart att du är nyfiken och positivt inställd till det. Kundservicen är öppen alla dagar i veckan.
Dina egenskaper
För att du ska trivas och blomstra i rollen tror vi att du är en serviceminded och optimistisk person. Du är bekväm i ett arbetsklimat som kantas av högt tempo och stor variation i ärenden. Självklart har du en passion för växter och blommor. Du blir en del av härligt gäng med god gemenskap där hälften av teamet utgår från Stockholm och den andra hälften i Göteborg.
Är du Blomsterlandets nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Utbildning eller praktisk erfarenhet av att arbeta med växter, i kombination med ett stort eget intresse.
Erfarenhet från serviceyrke – i butik eller kundservice
God system- och datorvana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av att ha jobbat med kunder via telefon
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidaretjänst hos Blomsterlandet med 6 månaders provanställning. Tillträde i mars 2023.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33644 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.