OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en person med gröna fingrar som har en passion för att skapa blomstrande kundupplevelser? Just nu letar vi efter en serviceinriktad och engagerad person som vill ansluta sig till vårt kundserviceteam på Blomsterlandet i Mölnlycke.
I din roll som kundservicemedarbetare inom 1st line kommer du att arbeta tillsammans med kundservicechef/2nd line för att säkerställa en hög nivå på kvalité, effektivitet och kundnöjdhet. 1st line kundservice har i huvuduppgift att genom snabb, personlig, relevant, korrekt och positiv kommunikation till kunden i Blomsterlandets alla kanaler stärka relationen och ge den bästa servicen för att kunden ska vilja återkomma. Vår målsättning är att vara det ledande varumärket inom växter och trädgårdstillbehör.
För att du ska trivas i rollen ser vi att du har ett personligt engagemang för att skapa en bättre kundupplevelse och ett proaktivt sätt att arbeta. Du är positiv till nya arbetssätt, nya verktyg och att jobba med olika KPI:er. Som person har du ett stort växtintresse och är bekväm med att hantera telefon, mejl, chatt och sociala medier. Vidare har du en god förmåga att bemöta andra människor på ett respektfullt och serviceorienterat sätt och trivs med att arbeta i team.
Blomsterlandet har sina rötter i Göteborg som går tillbaka till 1970-talet och bolaget S-blommor som levererade växter till dagligvaruhandeln. Planerna på att starta en egen säljkanal i form av egna butiker tog fart och år 1989 öppnades den första Blomsterlandet-butiken i Jönköping. Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna. Vi har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård, som buketter, arrangemang och accessoarer till vardag och fest. Dessutom är vår e-handel öppen dygnet runt. Vi köper direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån svenskodlade växter från din närhet.
Våra butiker sträcker sig runt hela Sverige, med kundservice placerad i både Göteborg och Stockholm. Organisationen omfamnas av en varm och familjär känsla, med en trivsam och inkluderande arbetsmiljö. Hos oss är kundservice inte bara en funktion – det är en passion som vi delar med alla våra medarbetare. I din roll kommer du att vara företagets ansikte utåt och agera den viktiga länken mellan kunder och vårt engagerade trädgårdsteam. Om du är redo att omsätta din kärlek för trädgårdsarbete i en spännande roll, där du får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ett dedikerat team, ser vi fram emot att höra från dig!
I denna rekrytering samarbetar Blomsterlandet med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 9 januari. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Nilsson på ida.nilsson@randstad.se
I denna rekryteringsprocess använder vi oss av tester, och för slutkandidat tillämpar vi bakgrundskontroll i syfte att kvalitetssäkra våra rekryteringar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ansvar för att besvara och hantera samtal, chattar och ärenden i alla våra servicekanaler inklusive support för butikerna.
Ansvar för att rapportera felaktigheter gällande erbjudanden, information på sajten eller andra strukturella fel som kan uppkomma eller som uppmärksammas av kund.
Ansvar för att lära sig grunderna gällande produkterna, sortimentet och skötselråden.
Kontakt med olika partners och leverantörer tex PostNord.
Ansvar för att vidareutbilda såväl nya som erfaren personal i uppgifter och system som 1st line sitter med.
Ansvarar för att samspel med interna avdelningar hålls levande och aktiva genom regelbundna möten.
Ansvarar för att skapa och verktyg och dokument för att stötta de samspel som finns mellan Blomsterlandets avdelningar och butiker tillsammans med 2nd line.
Ständigt utveckla och förbättra våra servicekanaler, avdelningen och organisationen genom att komma med förbättringsförslag.
Skriva och underhålla manualer, guider och FAQ:er för kundservice alla processer i mån av tid och behov.
Utveckla våra interna rutiner och processer med målet att förbättra kvalité, effektivitet och kundnöjdhet.
Kvalifikationer
Växtkunskap
Datorvana
Serviceorienterad
Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande
Utbildning eller erfarenhet motsvarande trädgårdsmästare/florist
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044