OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Vår kundserviceleverantör sitter i Lund och där arbetar ca 20 personer inom vårt uppdrag. Du arbetar från vårt kontor i Stockholm i huvudsak. Genom daglig uppföljning och utveckling vill vi optimera och utveckla den operativa driften av kundserviceuppdraget och i ditt arbete ingår bland annat följande:
· Daglig uppföljning av uppdraget med fokus på nyckeltal som SLA, NKI, Bemanning, Kunskapsnivåer och Prognosuppföljning
· Utarbeta åtgärdsförslag för att effektivisera och förbättra den outsourcade kundservicefunktionen
· Driva och delta i olika projekt, både intern och tillsammans med vår kundserviceleverantör
Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från operativt kundservicearbete och vi vill att du har erfarenhet från rollen som teamledare.
Vi ser att du coachat och supporterat proaktivt och du är van att arbetsleda andra. Du är duktig på att förstå och analysera siffror och du är van att läsa rapporter och tolka resultat.
Du har mycket god samarbetsförmåga och organisationsförmåga med ett stort eget driv och självledarskap. Vi ser att du har lätt för att ta för dig, du är modig, tar reda på saker, du är nyfiken och orädd.
Vi vill att du har goda kunskaper i framtagande av statistik, att du är en duktig presentatör och van att arbeta i system.
Om Bokusgruppen
Bokusgruppen är Sveriges marknadsledande bokhandelsaktör som med de starka och kompletterande varumärkena Bokus, Bokus Play och Akademibokhandeln når en mycket stor andel av Sveriges befolkning. Förutom böcker i alla kanaler och format erbjuds ett stort och inspirerande övrigt sortiment. Bokusgruppen ska möta kundernas varierande behov och vara förstahandsvalet för så många som möjligt. Med en stark företagskultur och engagerade medarbetare jobbar vi alla mot samma vision – läsglädje för alla, varje dag. Arbetet hos oss ledsagas av våra värdeord Kunder, Mod, Ansvar, Tillsammans och Göra skillnad.
Bokusgruppen äger Bokhandelsgruppen (med varumärket Akademibokhandeln) och Bokus (med varumärkena Bokus och Bokus Play). Bokusgruppen har ca 410 anställda, varav 96 på kontor och resterande i butik, huvudkontor i Stockholm samt kontor i Malmö och Göteborg. Den årliga omsättningen är cirka 1,8 miljarder (inkl franchise). Bokusgruppen är sedan 4 juni noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Mer information www.bokusgruppen.com.
Nyfiken på att veta mer?
Bokusgruppen har sin arbetsplats på Lindhagensgatan 74.
I den här rekryteringen samarbetar Bokusgruppen med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Varmt välkommen med din ansökan!