OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Bostadsförmedlingen i Stockholm AB förmedlar lediga hyreslägenheter i Stockholmsregionen.
Vi samarbetar med fler än 200 fastighetsbolag och förmedlade 2018 närmare 13 500 lägenheter. Vår roll är att på en svår bostadsmarknad göra det lite enklare att hitta och hyra ut hyresrätter i hela regionen. Vi är ca 95 medarbetare och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. På kundservice arbetar vi dagligen med att möta kunden främst via telefon och mejl men även genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Läs mer på bostad.stockholm.se
Beskrivning av rollen som kundservicemedarbetare
Som kundservicemedarbetare är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön genom att vägleda dem i sökprocessen och ge rätt service med hög kvalitet. Vi hjälper våra kunder genom att informera om lediga lägenheter, kötider, regelverk samt om bostadsmarknaden i regionen i stort. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du säkerställer att kunden får rätt service och support genom att använda vår policy för service och bemötande i alla våra kanaler. Du har alltid kvalitet som ledord för att ge korrekt information vid rätt tillfälle. Du kommer komma till en glad och engagerad grupp bestående av 13 kundservicemedarbetare, en operativ teamledare och en enhetschef. Tillsammans bidrar alla till att teamet levererar enligt uppsatta mål.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som:
- jobbat minst 2 år med att ge kundservice via telefon som huvudredskap
- har en avklarad gymnasial utbildning
- har god vana att ge kundservice via mejl
- erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt MS Office
- har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du behärskar fler språk.
Vi kommer att lägga vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering samt följande kompetenser. Vi söker dig som förstår vad service kan skapa för mervärde i kundupplevelsen. Du har ett intresse för människor, fastighetsbranschen och samhället. Vidare är du lyhörd, empatisk och kvalitetsmedveten och har en förmåga att hantera samtal med människor i utsatta och svåra situationer. Du ser varje kundmöte som unikt och du är alltid beredd att göra det lilla extra. Du har en hög arbetsmoral, rätt attityd och ser feedback som ett sätt att utvecklas och bli ännu bättre i rollen. Vi tror också att du trivs med att arbeta enligt rutiner, styrdokument, lagar och riktlinjer.
Vi erbjuder
Du erbjuds en spännande och utvecklande roll på en modern arbetsplats där jämställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. På Bostadsförmedlingen har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi strävar efter en bra balans i livet. Därför erbjuder företaget ett friskvårdsbidrag och vi har massage på arbetsplatsen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi sitter i fräscha, moderna lokaler i Palmfelt center i Johanneshov, Tbanestation Globen.
Varmt välkommen med din ansökan!