OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare till vår e-handelssupport till följd av vår internationella e-handelssatsning.
Burde ett innovativt företag med egen designavdelning, produktutveckling, produktion, logistik och försäljning. Vi grundades 1991 som en kalenderproducent och är idag marknadsledande i Norden på livsstils- och planeringsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Burde, Mayland, Grieg, So Typical Me, Pinky Pine, Papperix och JobOut. Vi lanserar nya trendsäkra kollektioner flera gånger per år och levererar idag till över 3 000 butiker, kontorsleverantörer och e-handlare i sex länder.
Burde har 60 anställda med huvudkontor i Växjö samt kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. 2019 omsatte vi 220 MSEK, med god lönsamhet. För mer information om Burde kika in på burde.com eller sök upp oss på Instagram @Burdeforlag, @PinkyPineOfficial, @SoTypicalMe, @JobOut.
Din roll
Du kommer ingå i ett team på vår backofficeavdelning med olika ansvarsområden som stöttar varandra och också jobbar med flera av företagets andra avdelningar. Du kommer till en organisation som drivs av sälj och ständig utveckling. Vi är en snabbfotad organisation med fokus på produktutveckling, satsningar på nya marknader och affärsområden och förvärv för att nå tillväxt. För att trivas hos oss bör du därför vara flexibel och positiv till ständig utveckling.
Du erbjuds en spännande och ansvarsfull roll med att ge våra kunder som kontaktar oss en förstklassig upplevelse.
Det primära ansvarsområdet är för vår e-handelskundtjänst. Det gäller våra svenska webshoppar men också till stor del webshoppar mot andra länder, så som Tyskland och England m fl. Arbetstidens längd uppgår normalt till 40 timmar per vecka. Arbetsuppgifterna förutsätter dock (periodvis) helgarbete eftersom många ärenden inkommer över helgen. Vi jobbar aktivt med att lansera e-handel i fler länder och våra sidor och produkter utvecklas ständigt. Du kommer jobba mycket med vårt e-handelsteam (projektledare, programmerare och marknadsförare).
Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.
· Bemanna och ansvara för vår e-handelssupport
· Hjälpa till med support kring våra sociala medier och andra digitala kanaler
· Medverka i utvecklingen av vår e-handel tillsammans med vårt e-handelsteam
· Vid behov stötta upp företagets övriga kundtjänstverksamhet
· Hjälpa dina backofficekollegor med div administrativa uppgifter
Din profil
Vi vill att du är en person som i grunden trivs med att hjälpa människor samt att du är noggrann, effektiv, flexibel och inte rädd för nya utmaningar. Vi hoppas att du gillar att utveckla rollen och att alltid sträva efter att förbättra arbetet. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, och kunna uttrycka dig på ett vardagligt men professionellt sätt. Har du kunskaper även i tyska är det positivt eftersom vi har många tysktalande kunder.
Tjänsten kräver en person som kan ta stort ansvar för vår e-handelssupport och som på egen hand kan organisera sitt dagliga arbete.
Du behöver ha god datorvana och att snabbt kunna sätta dig in i nya system.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan snarast, senast den 18 oktober. Vi kommer påbörja rekryteringen så snart som möjligt, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag!