Kundservicemedarbetare till Canon i Mölndal

Kundservicemedarbetare till Canon i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Gillar du att möta kunder via telefon, mail och över disk? Är du en social och positiv person som drivs av att leverera förstklassig service? Är du lösningsorienterad och gillar att jobba effektivt i ett sammansvetsat team? Sök då tjänsten som kundservicemedarbetare till vår kund Canon!

I den här tjänsten har Canon valt att samarbeta med oss på KFX HR-partner. Det innebär att vi på KFX står för rekryteringsprocessen men du blir anställd direkt hos Canon.

Om företaget

I över 70 år har Canon levererat den senaste bildtekniken till deras kunder i hela världen.

Canon grundades 1937 och har växt till ett globalt företag som verkar inom olika marknader. En ändlös ström av idéer och innovationer har gjort att Canon kunnat bibehålla en tätposition i branschen. Genom att välja deras produkter satsar företag och konsumenter på pålitlig, snygg och avancerad teknik.

”Leva och arbeta tillsammans för allas bästa” – en princip som ligger till grund för Canons värderingar och ger form åt deras moraliska ansvar att vara en god företagsmedborgare.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du vara en viktig del av kundserviceteamet som består av 3 härliga kollegor på Mölndalskontoret. Tillsammans arbetar ni för att alltid möta Canons kunder på allra bästa sätt. Rollen innebär att ta emot kundserviceärenden och felanmälningar från kund och bemöta dessa med högklassig service. En del av rollen är administrativ där du arbetar med orderhantering och fakturering i Canons affärssystem.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

• Leverera högklassig service via telefon, mail och över disk.
• Ha kontakt med företagets privatkunder, företagskunder och interna kollegor.
• Fungera som en länk mellan kund och tekniker och förmedlar Canons produkter mellan dessa.
• Administrativa arbetsuppgifter så som fakturering, orderhantering och betalnings över disk.

Kvalifikationer

För att passa i rollen som kundservicemedarbetare tror vi att du är en positiv och serviceinriktad person. Du trivs med arbete i team och vill alltid göra det yttersta för att hjälpa till där det behövs. Du är flexibel och är van att hantera förändringar i ditt arbete. Du har hög stresstålighet och ser lösningar istället för problem. Det är viktigt att du drivs av att lösa kundens problem och att överträffa kundens förväntningar när det kommer till service. Då många kundtjänstärenden innefattar problemlösning ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse. I rollen som kundservicemedarbetare har du stora mandat och möjlighet att fatta beslut kring dina kunders ärenden. Har du kunskap i något av de nordiska språken utöver svenska är det meriterande.

Krav:

• Gymnasial utbildning
• Talar och skriver flytande i svenska och engelska
• God datorvana

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse, gärna inom kort.

Arbetstid: Måndag-Fredag 08.00-16.30 med 60 min rast.

Urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Du kan komma att få genomföra olika personlighets- och kunskapstester i denna rekryteringsprocess. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024