OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en välkomnande händelserik miljö, där du tillsammans med ditt team arbetar för att göra kunderna riktigt nöjda?
Hos Carglass® kommer du få använda din expertis inom kundservice för att hjälpa våra kunder, både interna som externa kunder där ingen dag är den andra lik. Trivs du i en föränderlig miljö där du har stor påverkan på varje enskild kund, då ska du söka till oss!
Vilka är vi?
Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största och ledande bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. BELRON® är specialister på reparation & byte av bilglas och betjänar över 18 miljoner kunder per år och var 3:e sekund utför vi ett bilglasjobb någonstans i världen. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm.
I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Vår verksamhet strävar efter att alltid utvecklas genom våra medarbetares och kunders bidrag.
Arbetsuppgifter
I din roll som Kundservicemedarbetare är din primära uppgift att ansvara för alla inkommande ärenden från våra kunder, både privatpersoner och företagskunder. Tillsammans med ditt team kommer ni arbeta för att alltid leverera service i världsklass. En arbetsdag består av varierande arbetsuppgifter så som hantering av inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt där merförsäljning av våra tilläggsprodukter blir en naturlig del kontakten. Utöver detta kommer du arbeta en del administrativt. Detta är en roll med varierande uppgifter med stort fokus på kundnöjdhet och exceptionell service. Arbetstiderna är primärt 07:30-16:30, måndag-fredag med viss förändring under högsäsong.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kontakt med kunder via chatt, mejl och telefon
Supportera verkstäder med diverse olika ärenden
Administrera kalkyler till försäkringsbolag
Vara behjälplig till företagets VIP kunder
Underhålla kundnöjdheten genom att exempelvis svara på recensioner
Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av en roll inom kundtjänst via telefon och har ett brinnande intresse för kundservice/kundnöjdhet. Vi söker dig som vill ge exceptionell service, är lösningsorienterad och tycker om att underlätta för andra. Du trivs med att arbeta administrativt. Som person är du social, öppen och serviceinriktad. Flexibilitet samt förmågan att arbeta strukturerat och ordningsamt värderar vi högt. Du är bra på att samarbeta med andra och trivs med att arbeta i team.
Kvalifikationer
Jobbat med telefonkontakt tidigare
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Mycket god systemvana
Talar och skriver obehindrat på svenska samt goda kunskaper i engelska
Tidigare arbete med kundtjänst och försäljning är meriterande
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning, tillträde enligt överenskommelse.
Vi är ett företag i tillväxt och söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och göra skillnad för våra kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner så som friskvårdsbidrag, Edenred Lunchförmån samt rabatter på olika företag och tjänster genom en digital förmånsportal.
Ett steg i rekryteringsprocessen är ett besök hos vår företagshälsovård för alkohol- och drogtest i enlighet med vår alkohol- och drogpolicy.
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt.
Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!
Tycker du att detta verkar intressant? Skicka in ditt personliga brev och CV via formuläret nedan.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vid frågor om tjänsten kontakta oss på jobb@carglass.se