Kundservicemedarbetare till Collectum

Arbetsbeskrivning

OM COLLECTUM

Collectum hanterar alla val och all administration för arbetstagare som har kollektivavtalad tjänstepension, ITP, samt är länken mellan tjänstemän, arbetsgivare och ITP-förvaltande försäkringsbolag. Verksamhetens mål är bl.a. att privatanställda tjänstemän med ITP ska få så hög pension som möjligt. Svenskt Näringsliv och PTK är ägare till Collectum.

Under hösten kommer kontoret med ca 150 anställda flytta till helt nya lokaler i centrala Stockholm.

Det är inte ofta, men nu händer det! Det har öppnats upp en ledig tjänst på kundservicen hos vår kund Collectum. Vi letar nu efter en kundservicemedarbetare som uppskattar variationen av kundkontakt och administration. Start i början av september.

OM TJÄNSTEN 

Du kommer i denna tjänst att arbeta som kundservicemedarbetare i Collectums nystartade grupp Kundkontakter. Arbetet innefattar att besvara frågor och ärenden från företag och försäkringstagare gällande ITP-pensioner. Kundkontakten sker via telefon och mail. Därtill tillkommer ärendespecifik administration.

Rollen innefattar ett nära samarbete med kollegor, likväl som egna initiativ och beslut är erforderligt. Collectum tillämpar aktivitetsbaserade arbetsplatser i angenäma lokaler i centrala Stockholm.

För att passa för denna roll, ser vi att du är flexibel i ditt arbetssätt, trivs med samarbete och uppskattar att funktionera nära kollegor. Du kan även arbeta självgående och drivs av nyfikenhet. Med tanke på de komplexa arbetsområdena, behöver du ha lätt att lära på djupet och en vilja att utvecklas.

KRAV

• Flytande i svenska och engelska i både tal och skift
• Fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av tidigare arbete
• God kommunikationsförmåga
• Samarbetsvillig och nyfikenhet att lära


MERITERANDE

• Branscherfarenhet inom ITP/försäkring/pensionsadministration
• Erfarenhet av serviceyrke


 

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning som följs av löpande träning inom bland annat kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult hos oss.

 

PRAKTISK INFORMATION

Start: Början av september
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Enligt kollektivavtal
Placering: Centrala Stockholm
Arbetstider: Kontorstider

 

FÖR MER INFORMATION 
Kontakta gärna oss på personal@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 9 augusti 2019

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024