Kundservicemedarbetare till Customer Service

Kundservicemedarbetare till Customer Service

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att leverera service i världsklass och vill testa dina vingar på ett av Sveriges vassaste tech-bolag? Då behöver du inte leta längre – vi söker nämligen efter stjärnor som vill joina vårt grymma Service Operations team! För att lyckas i den här rollen tror vi att du är ett proffs på att vända varje negativ kundupplevelse till positiv, och du finns där för våra kunder i vått och torrt. Så, är du laddad att slänga dig in i ett nytt äventyr och vara med på vår resa? Come join the fun! Läs mer genom att klicka på “Apply now”!
VAD DU KOMMER (MEN INTE BARA) GÖRA
Ditt huvudansvar kommer vara att besvara frågor och bemöta kunder via mail och chatt. Viss telefonkontakt med våra partners kan även förekomma.
Tillsammans med dina kollegor skapa service i världsklass till våra kunder
För den riktigt hungriga finns det goda möjligheter till att växa och utvecklas tillsammans med oss på foodora!



VEM DU ÄR
Serviceinriktad - Du är lösningsorienterad och brinner för att leverera service i världsklass!
Kommunikativ - Förutom att du är duktig på att kommunicera med dina kollegor är du även vass i skriftlig kommunikation.
Orädd - Du vågar ta egna initiativ, testa dig fram och misslyckas på vägen (don’t worry when that happens – vi kommer att hjälpa dig upp igen!).kunder!
Flexibel - Du kan hantera många bollar i luften och trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
Empatisk - Har du lätt för att sätta dig in i olika personers situationer och känslor, så kommer du förmodligen passa som handen i handsken!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan arbeta 25% eller 50% (vill man jobba mer så brukar det finnas möjlighet att plocka extra-pass!). På foodora sover vi (nästan) aldrig, och har öppet mellan 07:00-23:30 alla dagar i veckan, året runt. Därför är det viktigt att du kan tänka dig att arbeta dag, kväll, helg samt röda dagar.
Din anställning inleds med en introduktionsutbildning fördelat på två veckor mellan kl 16.00-21.00 som sker på plats på vårt kontor. Denna utbildning är obligatorisk och det är viktigt att du kan delta under alla utbildningsdagar. Nästa utbildningsstart är 26e februari. Vi ser gärna även att…
Du har en gymnasial utbildning.
Du har god systemvana (vi arbetar i många!).
Du kan kommunicera på svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Det är även meriterande om du tidigare har arbetat inom kundservice.



Startdatum: 26e februari.
Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande:
Telefonavstämning – ett kort inledande samtal.
Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod.
Case - Ett sätt att visa dina kommunikativa skills på
Digital intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre!
Referenskontroll - Nästan där!
Bakgrundskoll - Sista steget innan vi blir kollegor.



FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag toppat med möjligheten att delta i olika work/life balance initiativ på foodora.
Personalrabatt på foodora (woho!) och fantastiska fredagsfrukostar!
Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring samt olycksfalls- och livförsäkring.
Grymma deals hos Benify (exempelvis på gymkort, elcyklar, hotell, resor, ljudböcker, köksmaterial, träningskläder, streamingtjänster och ja… en massa bra rabatter helt enkelt!
Roliga AWs och (rosa) fester.



VILKA VI ÄR
Vi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We win together as one team, We are fueled by diversity, We move at supersonic speed, We own it och We dare to always go further. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång.
Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram lifeatfoodora_se för att se vad som händer hos oss just nu.
*LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Foodora AB - HQ Stockholm
  • 10 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Postadress

Fleminggatan 20
Stockholm, 11226

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024