OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danske Bank är en nordisk bank med starka lokala rötter och broar till resten av världen. I över 145 år har vi hjälpt människor och företag i Norden att förverkliga sina ambitioner. Danske Bank har över 19 000 anställda i 16 länder runt om i världen som betjänar våra 3,4 miljoner privata kunder, företagskunder och institutionella kunder. Utöver banktjänster erbjuder vi även livförsäkringar och pensionstjänster, hypotekslån, förmögenhetsförvaltning, fastighets- och leasingtjänster.
Hos Danske bank kommer kunden i främsta rummet. Med en stabil och värdebaserad verksamhet bygger de grunden för riktigt bra kundvillkor och nu söker vi fler som vill hjälpa till att serva deras privatkunder!
OM TJÄNSTEN
Hos Danske Banks kundservice hjälper du kunder inom ett brett spektrum av frågor. Det kan handla om att informera om bankens produkter och tjänster eller att utbilda kunden att lösa enklare ärenden på egen hand på hemsidan eller i bankappen. Banken har som ambition att lösa ärendet med kunden vid första kontakten. Du kommer framför allt att besvara inkommande frågor från kunder via telefon, och till viss del via mail och chatt. Du kommer även aktivt genomföra behovsanalyser där du förmedlar bankens tjänster och produkter utefter varje kunds behov.
Kundserviceavdelningen har kundnöjdhet och tillgänglighet som främsta mål, och lägger stor vikt vid att kunden får rätt hjälp, i rätt tid och i rätt kanal.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har ett stort intresse för människan och som trivs i mötet med kund. God service kommer naturligt för dig och du strävar alltid efter att levererar över kundernas förväntningar. Du är noggrann och lösningsorienterad i ditt arbetssätt med affären i fokus. Du är initiativtagande och ser det även som en självklarhet att hjälpa kunderna på kort och lång sikt. Du säkerställer därför att kunden själv fått med sig relevanta kunskaper och verktyg för att navigera i företagets olika kanaler.
Vi ser gärna att du har kunskap och/eller ett intresse för ekonomi samt att du har generell arbetslivserfarenhet.
Du har med fördel en akademisk utbildning inom området, dock är det inget krav.
Danske Bank är just nu inne i en spännande utvecklingsfas, och vi ser därför att du har en positiv inställning där du utmanar såväl dig själv som avdelningen i sin helhet.
VI SÖKER DIG SOM
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• Är flytande I svenska i tal och skrift, samt god förståelse i engelska i tal och skrift
• Har en god dator- och systemförståelse
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig.
PRAKTISK INFORMATION
Start: September
Placering: Linköping
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: mån-fre mellan 07:45 – 18:00, helgpass förekommer
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
OM DANSKE BANK
Danske Bank är en nordisk bank med starka lokala rötter och broar till resten av världen. I över 145 år har vi hjälpt människor och företag i Norden att förverkliga sina ambitioner. Danske Bank har över 19 000 anställda i 16 länder runt om i världen som betjänar våra 3,4 miljoner privata kunder, företagskunder och institutionella kunder. Utöver banktjänster erbjuder vi även livförsäkringar och pensionstjänster, hypotekslån, förmögenhetsförvaltning, fastighets- och leasingtjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic