Kundservicemedarbetare till DB Schenker i Borås

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

DB Schenker är en ledande aktör inom transport och logistikbranschen och strävar efter att erbjuda högkvalitativa tjänster till våra kunder. Vi söker nu flera engagerade och serviceinriktade kundservicemedarbetare för att stärka vårt centrala team. Som kundservicemedarbetare kommer du att vara ansiktet utåt för vårt företag och ansvara för att ge våra kunder en förstklassig serviceupplevelse. Placeringsort är vårt alldeles nyetablerade Kundservicecenter i Borås på Ryssnäsgatan 15.

Arbetsuppgifter:


* Besvara inkommande samtal, e-post och chattmeddelanden från kunder och deras kunder (mottagare).
* Ge professionell och vänlig support för att lösa kundfrågor och informera om våra erbjudanden.
* Hantera kundklagomål och försäkra dig om att varje ärende hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
* Registrera och dokumentera kundinteraktioner i vårt system.
* Ge produktinformation och vägledning till kunder baserat på behov.
* Samarbeta med andra avdelningar för att lösa kundrelaterade frågor.

Din Profil

Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inte nödvändigt.
Utmärkt kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska.
Motiveras av att stärka kundupplevelsen i samtal eller i skrift.
Förmåga att hantera krävande situationer på ett lugnt och professionellt sätt.
Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta under tryck.
Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt.
Flexibilitet när det gäller arbetsdagar och arbetstider.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Rollen omfattar såväl extern som intern kommunikation, med frekventa kontakter med kollegor på våra 25 distrikt i Sverige och

Danmark.

Du blir en viktig del i vårt centrala och sammansvetsade team, bestående av 3 avdelningar och totalt 55 medarbetare.

Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling

Vi ser fram emot att välkomna dig som är en engagerad och passionerad person till vårt team för att fortsätta erbjuda en förstklassig kundserviceupplevelse.

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Information och ansökan:

Tjänsterna är på heltid och anställningsformen är tillsvidare med inledande provanställning. Din ansökan (enbart CV) vill vi ha senast 31 maj 2024. Ansökningar hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Första omgången av intervjuer sker digitalt, i slutet av maj månad. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Björn Eriksson via bjorn.eriksson@dbschenker.com

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024