Kundservicemedarbetare till DHL Freight i Växjö med start 6 mars!

Kundservicemedarbetare till DHL Freight i Växjö med start 6 mars!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi söker nu ytterligare kundservicemedarbetare som vill vara med i DHL:s härliga gäng och bidra till kundupplevelse i världsklass!
Idag är DHL världens ledande logistikföretag. Med 380 000 anställda i över 220 länder och territorier arbetar de varje dag för att hjälpa kunder att nå över gränser, nå nya marknader och få verksamheter att växa. Eller bara skicka brev till nära och kära.

DHL Freights kundservice är ca 130 medarbetare som hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder benägna i hela Sverige. För DHL är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att kunna leverera en positiv kundupplevelse. Som medarbetare på DHL har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen.

DHL behöver nu stärka upp sitt team med ytterligare kundservicemedarbetare!

Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget är långsiktigt och förväntas att starta den 6 mars 2020, det finns goda chanser för vidare anställning hos DHL Freight.


Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare på DHL sitter du på ”första linan” och tar emot inkommande samtal gällande inrikesprodukter. Du arbetar för att hjälpa privat- samt företagskunder via telefonen. Du ingår i ett team på ca 16 personer där du kommer att hantera runt 90 samtal per dag.

Din profil
Vi söker dig som är en pålitlig medarbetare som älskar att ge service utöver det vanliga och kommer till jobbet med ett leende på läpparna!

Förutom en godkänd gymnasieexamen är det meriterande om du har någon form av arbetslivserfarenhet inom kundservice. Kanske har du arbetat i butik eller med telefonsupport?

Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skift på svenska samt engelska. Goda datorkunskaper krävs då arbetet sker i olika system på datorn. Meriterande om du tidigare arbetat med affärssystemet SAP.

Som person ser vi att du lösningsorienterad, målfokuserad, effektiv och vill bidra med en hög servicekänsla mot såväl kunder som kollegor. Du är en trygg och stabil medarbetare som är bra på att prioritera och hantera stress.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg

Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson

Mats Ekenstam

Linn Isberg

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Sydost AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024