Kundservicemedarbetare till Dun & Bradstreet i Solna

Kundservicemedarbetare till Dun & Bradstreet i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med på resan att förändra, förbättra och förenkla vardagen för Dun & Bradstreets kunder och samtidigt få chansen att jobba i ett dedikerat och motiverat team!

Om tjänsten

Som ny medarbetare får du en givande introduktion under två veckors tid och därefter finns alltid både chefer och kollegor nära till hands vid frågor. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet där hon litar på sina medarbetare, och teamet ser ofta till att hitta på roliga saker tillsammans. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira.

Det här är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med ambition och stora chanser till att du därefter blir överrekryterad till Dun & Bradstreet! Du bör alltså se detta som någonting långsiktigt för att vara kvalificerad för tjänsten.

Om rollen

I rollen som Customer Service Agent fungerar du som en länk mellan bolaget och kunden, som i detta fall är privatpersoner. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper kunden att hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör kreditfrågor. Customer Service är företagets hjärta och det är här kunderna får ett första intryck. Vidare är detta en systemnära roll då du kommer att få orientera dig en stor mängd interna system, så detta är en bra möjlighet för att utveckla och bygga vidare på din tekniska förmåga.

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport.
- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg.
- God datorvana samt intresse för IT.
- Arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och ärendehanteringssystem.
- Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen.


Det är meriterande om du

- Har arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och/eller ärendehanteringssystem, exempelvis Salesforce.
- Kunskaper av att läsa kreditfakta och förstå bokslut.


Personliga Egenskaper

- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga


Övrig information

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 8-17 långsiktigt.
Placering: Stockholm, Solna
Övrigt: I den här rollen kommer du att få hantera viss känslig information, och av den anledningen kommer det behöva genomföras en kreditupplysning samt beställas ett utdrag ur belastningsregistret.

Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Amanda, amanda@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 april 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024