OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta med kundservice i ett spännande och miljömedvetet företag? Då kan detta vara tjänsten för dig! Som kundservicemedarbetare på Ekokem AB ingår du i ett team på sju personer vars uppdrag är att ge förstklassig service till företagets kunder.
Arbetsuppgifter:
• hantera inkommande kundärenden via telefon och mail, vilket innebär att boka ordrar samt svara på frågor om avfall och behandling
• registrering av kundordrar i Ekokems affärssystem
• boka transporter och säkerställa att transportdokument följer ADR-standarder
• prissättning av standardkaraktär
• administrera företagets kundregister
• debitering av leveranser
Som kundservicemedarbetare driver du självständigt kundärenden, från den första kontakten med kunden tills dess att ärendet är färdigbehandlat och fakturerat. Vid sidan av mer komplexa och tidskrävande ärenden hanterar du även frågor och uppgifter av enklare karaktär – allt med kundens bästa i fokus.
Lön: fast lön
Arbetstid: dagtid
Tillträde: enligt överenskommelse
Din profil
Din utbildningsbakgrund består som minst av gymnasieutbildning med teknisk/naturvetenskaplig inriktning. Utöver detta har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom logistik, industriservice och/eller kemi. En förutsättning för att lyckas i denna tjänst är att du har grundläggande kunskaper i kemi. Det är meriterande om du har förståelse för logistik och industriprocesser samt kunskap inom farligt avfall och hantering av farligt gods. Kunskaper i ADR är ett extra plus.
Vi söker dig med god administrativ förmåga och som har erfarenhet av att arbeta i en affärsdriven verksamhet med kunden i centrum. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt fallenhet för att lära dig olika IT-system.
Du är serviceinriktad och professionell i alla kundkontakter och kan upprätthålla en positiv attityd även i stressade situationer. Det är viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar.
Tjänsten innebär att du initialt kommer att vara anställd som konsult hos Nercia bemanning men arbetet sker på heltid ute hos vår kund. Tanken är att du efter 6 månader går över till anställning hos Ekokem.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 19 maj. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076- 317 34 20. Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Ekokem AB (fd Sakab AB) tillhör Ekokemkoncernen, en nordisk helhetsleverantör inom miljö och avfallshantering. Ekokem förser sina kunder med lösningar som förbättrar material- och energieffektivitet genom återvinning, återanvändning och slutförvaring samt marksanering och miljöbyggtjänster. Ekokemkoncernen har 650 medarbetare i Sverige, Finland och Danmark och omsatte 2014 ca 265 miljoner euro. Du hittar mer information på www.ekokem.com/sv/
Om oss
Nercia Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder tjänster inom bemanning och rekrytering. Vår affärside är att erbjuda företag högt kvalitativa lösningar med det lilla extra. Genom att erbjuda samtliga anställda möjlighet till kompetensutveckling inom Nercia Utbildning skapar vi ett mervärde för både individen så som uppdragsgivande företag. Nercia finns etablerat på 9 orter i Sverige och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Blomqvist
Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson
Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström
Stina Ljungström
Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson
Madeleine Leo
Stina Ljungström