Kundservicemedarbetare till Electrolux

Arbetsbeskrivning

.

I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för Electrolux återförsäljare inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en kundtjänstfråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett kundtjänstteam med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar.


* Du ansvarar för säkerställa order fulfillment processen (från beställning till betalning).
* Din huvudsakliga källa till ärenden är kundservice på telefon, ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
* Som stöd för din kundserviceroll använder du flera system för orderläggning.
* Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.
* Du ansvarar för att varje affär som görs blir bra både för kunden och för Electrolux genom att säkerställa att kunden alltid har de tillbehör som produkten behöver.
* Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
* Du ansvarar för att stötta de processer Electrolux sätter upp och flexibelt anpassar dig till de nya arbetssätten eller anamma verktygen.

Vem är du
Vi söker dig som är social samt brinner för service. Vidare är du noggrann och lösningsorienterad och en riktig teamplayer. Du visar stort engagemang i dina kollegor genom att ge feedback, både konstruktiv och positiv i vardagen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice och någon form av service sedan tidigare. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Har du jobbat med vitvaror sedan tidigare och har kunskaper i SAP är det mycket meriterande.
 
Vi erbjuder dig
Electrolux arbetar med ett coachande ledarskap där du både får och förväntas att ge feedback. Det ger dig  utrymme att växa i rollen och utvecklas inom flera områden. Du som är idérik och innovativ kommer märka att du snabbt kan genomföra förbättringar inom ramen för din roll. På kundtjänsten sitter vi nära varandra för att säkerställa ett öppet klimat där vi hjälps åt när det behövs. Du inleder din anställning med en introduktionsutbildning där du lär dig Electrolux historia, hur marknaden ser ut och hur du löser dina uppgifter.
 
Tjänsten är en heltidsanställning och tillsättning kommer att ske omgående. Electrolux har valt att samarbeta med bemanningsföretaget Next u i denna bemanning.
 
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next u AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 juni 2017

Besöksadress

Kungsgatan 10 11143 Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024