Kundservicemedarbetare till Electrolux

Kundservicemedarbetare till Electrolux

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där arbetar med telefonen som redskap?
Är du en lagspelare som brinner för att ge kunder bästa möjliga service?

Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare vara någonting för dig!
Skicka in din ansökan omgående, urval sker löpande då vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Sales Team Manager Liam Pettersson på 073 660 75 84.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för Electrolux företagskunder inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig framför allt via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar. Med tanke på rådande situation är arbetet för närvarande förlagt från hemmet. Dock kommer grundutbildning att ske från Electrolux kontor på Kungsholmen.

• Ansvara för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, försäljnings-, pris-, Web-portal-, offert-, marknadsfrågor, felleveranser, krediteringar, Web-portal, orders och fakturor i EDI-flöde, kampanjleveranser, Phase in/Phase out-ärenden, fakturaattesteringar.

• Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon. Men vid lugnare perioder även via vårt ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.

• Som stöd för din roll använder du flera olika system, såsom SAP och andra interna system.

• Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.

• Du ansvarar för att agera kraftfullt när en kund har ett problem och tvekar inte för att ringa upp för att göra en behovsanalys eller för att återkoppla status på ärendet.


Skallkrav
Svenska
2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknande tjänst. 
Erfarenhet av Excel
Svenska, flytande i tal och skrift

Meriterande
Kunskap/erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt SAP
Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du är ansvarstagande och ser till att dina arbetsuppgifter blir utförda. Du är kontaktsökande och gillar att föra dialog samt skapa relationer. Du har ett öga för detaljer och förmågan att tolka komplex data. Vidare är du flexibel och anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.

Övrigt:
Start: Omgående 
Omfattning: Heltid, vardagar 8-17
Placering: Kungsholmen

Kontaktpersoner på detta företaget

Jannie Hagenius
0707652095
Jannie Hagenius
0707 65 20 95
Jannie Hagenius

Martin Granetoft

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Gabriella Boumadi
0735-396928
Jannie Hagenius

Gabriella Boumadi
0735396928
Gabriella Boumadi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 117
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


26 november 2024