Kundservicemedarbetare till etablerat företag i Landskrona

Kundservicemedarbetare till etablerat företag i Landskrona

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du lösningsorienterad och strukturerad? Trivs du i en social roll med högt tempo och letar efter en tjänst där du kan utvecklas och växa? Då kan du vara den personen vi söker!

Som medlem i vårt kundsupportteam kommer du arbeta gentemot både nationella samt internationella kunder och nära företagets säljteam samt lager- och produktionsteam.
Ditt ansvar som kundservicemedarbetare är att vara kunden huvudkontakt genom hela beställnings- och leverensprocessen.

Dina arbetsuppgifter inkluderar orderhantering, uppföljning av beställningar och leveranser, betalningsuppföljning samt även besvara kundförfrågningar. Dina huvudsakliga fokusområden kommer vara nyckelkunder i Europa där du kommer ha ett nära samarbete och dialog med säljteamet.


Personprofil
För att trivas i rollen och teamet krävs det att du är en proaktiv lagspelare med god kommunikationsförmåga. Du har kundfokus i allt du gör samt även en god analytisk och administrativ förmåga. Du har inga problem med att prata i telefon, utan ser det som en rolig del av arbetet. Du har en fallenhet för att på ett tydligt och pedagogiskt sätt förmedla information och hjälpa andra människor. Du kommer att arbeta i ett team med 14-15 andra personer.

För att lyckas i rollen krävs vidare:

- Du har minst några års arbetslivserfarenhet från en sälj- eller kundtjänstroll.
- Erfarenhet av arbete mot B2B samt med import/ export.
- Erfarenhet av universitetsstudier inom företagsekonomi eller liknande.
- Du talar flytande i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper inom danska, norska eller tyska är en merit.
- Du är bekväm att arbeta i affärssystem, leverantörsportaler och Microsoft Office.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Vikariat 1 år
Arbetstider: 08.00-16.45
Plats: Landskrona

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jesper Wahlgren, jesper.wahlgren@performiq.se

Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024