Kundservicemedarbetare till Europcar

Arbetsbeskrivning

Academic Work rekrytering söker en kundservicemedarbetare med rätt attityd, vilja, driv, öppenhet och kunskap för anställning hos Europcar.Beskrivning av företaget: Europcar i Sverige (Europeisk Biluthyrning AB), som är ett helägt dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB, bedriver biluthyrning på 100 platser i landet med 5.000 bilar.Företaget är kvalitets- och miljöcertifierat enligt ISO 900 1 och 14001.Läs gärna mer på www.europcar.se Arbetsuppgifter: Som kundservicemedarbetare kommer du att vara företagets ansikte utåt och dina huvuduppgifter är att ta hand om förfrågningar och bokning från de kunder som vill hyra bil, både företagskunder och privatkunder.Det innebär bl.a att ta emot, bekräfta och förbereda bokningar av bilhyror både via telefon, fax och mail. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: -Att ta emot prisförfrågningar och bokning av hyrbilar i Sverige och utomlands ?via telefon, mail och webb -Hantering av kundärenden, som t.ex. p-böter, reklamationer, korrigeringar mm för både svenska och utländska bilhyror -Support till resebyråer vid bokning i olika system -Support för stationer vid frågor om befintliga bokningar -Hantering av reklamationer i Sverige och utlandet enligt företagets policy -Korrigering av felaktiga fakturor -Utskick av hyrbilsfakturor som hanteras via HK och ev.bifoga material -Övriga kundserviceärenden enligt checklista för kundservice Kundserviceteamet består idag av 9 medarbetare i åldrarna 20-35 år. Din arbetstid är på heltid och schemalagd på dagtid, mån-fre.Europcar erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete inom en framtidsbransch.För dig som brinner för att ge service i toppklass, skapa goda resultat och nöjda kunder och som trivs att samarbeta med andra är detta ett spännande jobb! Vi söker dig som: -Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt -Har treårig gymnasieskola -Har minst 2-4 års erfarenhet av kundtjänstarbete (kundkontakter och administration) -Har goda datakunskaper i MS Office-paketet -Har erfarenhet av ett eller flera ärendehanterings- eller bokningssystem -Har B-körkort Som person är du utåtriktad, brinner för kundservice och har mycket god telefon- och datavana.Du bör även vara stresstålig då det tidvis händer mycket på en gång.Vidare är du en god rådgivare och problemlösare med förmåga att prioritera och fatta beslut.Du tycker om att jobba i grupp men kan även vara självständig och ta ansvar för att nå uppställda mål.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024