Kundservicemedarbetare till Falck

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som kundservicemedarbetare kommer din uppgift främst bestå av att hantera kundsamtal och e-post från företagets kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att hantera kundernas frågor kring försäkringar, fakturor och företagets övriga tjänster, samt att när vi har hög arbetsbelastning på vår räddningscentral hantera bärgningsärenden. Att jobba proaktivt med retention och försäljning i varje samtal är en förutsättning och skall kännas naturligt. Du kommer att jobba med trevliga kollegor på Falcks huvudkontor på Lidingö.
Arbetets omfattning: heltid, måndag - fredag: 8.00-17.00, och 12.00-18.30
Start omgående.

Det här är en rekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via Magna, men anställningen kommer att bli hos Falck.

Kundföretaget

Falck Assistance är en del inom den danska koncernen Falck A/S som förutom Assistance bedriver verksamhet inom Healthcare, Emergency och Safety Services. Koncernen har idag 35 000 anställda, omsätter ca 15 miljarder kronor och har verksamheter i 45 länder. Falck Assistance hjälper privatpersoner, företag och organisationer att uppnå trygghet i vardagen. Falck Assistance arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder säkerhetstjänster, larm, vägassistans, hjärtstartare, spärrservice, första hjälpen utrustning, nyckelbrickor, jourtelefon, cykelregistrering, försäkring och mycket annat. Vår larmcentral levererar trygghetstjänster dygnet runt, årets alla dagar. Läs mer på www.falcksverige.se.

Din profil

Du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice eller callcenter samt trygg med att ha en säljande roll. God datavana, gärna extra språkkunskaper, förutom engelska som är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med försäkringar/försäkringsvillkor. Ett stort plus är även om du kan förstå och tala danska.
Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper då vi gärna ser att du är serviceinriktad och tycker att kundrelationen är både viktig och rolig. Du är vidare en självgående, effektiv och stresstålig person som värdesätter att jobba på en avdelning med tydliga mål.



Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024