Kundservicemedarbetare till Fora

Arbetsbeskrivning

OM FORA

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.


Hos oss arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.



Letar du efter nya utmaning mot hösten och har ett genuint intresse för både service och kundrelationer? Nu har du möjligheten att vara med på Foras förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är givetvis nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse, och vi söker därför medarbetare med erfarenhet av eller intresse att lära sig mer om pension och försäkringar.

 

 Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling. På Fora jobbar vi ständigt efter värdeorden ”tryggt, enkelt och engagerat”, och vi vill välkomna dig och ditt nya team till vårat centrala kontor på Sveavägen i september, så sök redan idag!

 

OM TJÄNSTEN

Som medarbetare på Foras kundcenter kommer du, tillsammans med dina kollegor, hjälpa kunder att navigera sig in i våra självservicetjänster genom kommunikation via telefon, vilket även är den primära kundkanalen. Det tillkommer även en del mailkontakt med kunder samt en viss administration av kundärenden. Vidare kommer du jobba brett med att förmedla relevant information samt kunskapsöverföring både inom ditt team och till relevant personal på Fora. Du kommer också att få tillgång till samverkans forum med andra avdelningar samt möjlighet att delta i aktuella projekt, exempelvis att bidra med vidareutveckling av nuvarande rutiner och arbetssätt med en ambition om att ständigt höja bolagets kundnöjdhet.


KRAV



• Flytande i svenska och engelska i både tal och skift
• Fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av administration eller kundservice per telefon och mail
• A och O är att du har en hög servicekänsla och trivs med att skapa kundrelationer.
• God kommunikationsförmåga


 

MERITERANDE

 

• Mycket god datorvana
• Arbetat i affärssystem
• Erfarenhet från kundservice eller liknande är meriterande och likaså branscherfarenhet, dock är det inget krav. Kanske har du en annan bakgrund inom en annan bransch som likväl kan vara ett värdefullt bidrag hos oss i att serva våra kunder och göra försäkrings- och pensionsfrågor lättbegripliga.


 

OM FORA

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

 

Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.


Hos oss arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.



VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning inom kundservice därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult hos oss.



PRAKTISK INFORMATION

Start: oktober med möjlighet för tidigare start om behovet finns
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtalet
Placering: Centrala Stockholm
Arbetstider: Kontorstider

 

FÖR MER INFORMATION
Kontakta gärna oss på personal@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 31 juli 2018

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024