Kundservicemedarbetare till Fora

Arbetsbeskrivning

OM FORA

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. De erbjuder enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Bolaget administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlas drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköts pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Ägandet är fördelat på lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.

Totalt arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.



Är du en person med ett genuint intresse för service, kundrelationer och administration? Nu öppnas möjligheten att vara med på Foras förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering.

OM TJÄNSTEN 

Vi söker medarbetare till en kundserviceroll med ett brett omfång av arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med ärenden inom kundcenter via telefon och mail, varierat med omfattande administration av kundärenden samt arbetsgivarfrågor. Du kommer vara en del av ett nytt team, där du bidrar till en innovativ framgångsresa för teamet likväl som företaget.

Vi söker dig med erfarenhet av, eller intresse för, pension och försäkringar. För att trivas och kunna prestera i rollen, ser vi att du är flexibel och redo att ta dig an varierande problem och uppgifter samt uppskatta en hög puls. Utöver det fordrar tjänsten att du är noggrann och strukturerad samt jobbar bra självgående likväl som i team.

KRAV

• Flytande i svenska och engelska i både tal och skift
• Fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av administration eller kundservice per telefon och mail
• God kommunikationsförmåga
• Hög servicekänsla och trivs med att skapa kundrelationer


MERITERANDE

• Mycket god datorvana
• Arbetat i affärssystem
• Erfarenhet från kundservice eller liknande är meriterande och likaså branscherfarenhet


VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en gedigen utbildning inom kundservice, med löpande träning och utveckling via Workz Academy. Vi erbjuder även certifiering inom kundservice, vilket uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult.


PRAKTISK INFORMATION

Start: 1 oktober
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning hos oss på Workz
Lön: Enligt kollektivavtalet 
Placering: Centrala Stockholm
Arbetstider: Kontorstider (sommartid tillämpas enligt Foras arbetstider)


FÖR MER INFORMATION 

Kontakta gärna oss på personal@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 10 juli 2019

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024