Kundservicemedarbetare till Fora

Kundservicemedarbetare till Fora

Arbetsbeskrivning

Om Fora
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.

Foras Kundcenter består av 20 medarbetare. Vi är ett glatt gäng med både killar och tjejer i blandande åldrar och vår uppgift är att vara first-line support för våra kunder och vi måna om att ge en hög kundupplevelse.  

Fora söker nu kundservicemedarbetare
Som medarbetare på Kundcenter möter du kunden vid fronten. Vi erbjuder försäkrings- och pensionslösningar för företagare och deras anställda, tjänster som för många är komplexa och i din roll hjälper du våra kunder att göra det enkelt. Med stor variation på frågorna; generell försäkringsinformation, lönerapporteringar, premieuppdateringar, fakturafrågor och mycket mer, får du både en bredd och ett djup i ditt jobb. Du är nyfiken, relationsskapande och positiv och förstår mervärdet av en långsiktig kundservice.  

Rollen vi rekryterar till innebär ett upplägg där medarbetaren varvar veckan med telefonkontakt med våra kunder tillsammans med handläggning. Hur detta förläggs anpassas utifrån kundernas behov och inflöde av ärenden. Vi lägger stor vikt vid att skapa variation men även vid kompetensutveckling och delaktighet, både i smått och stort.

Vi söker dig som Är nyfiken, flexibel och noggrann
Förstår vikten av att ge en hög service till kund
Är prestigelös, samarbetsvillig och villig att ta dig an uppgifter där behovet är som störst
Slutförd gymnasial utbildning är ett krav, högskola meriterande
Erfarenhet inom kundservice eller liknande
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Andra språk är meriterande.
Är du den vi söker?
Du kanske känner att du vill vara del av något långsiktigt och viktigt. På Kundcenter hjälper vi människor att förstå och navigera rätt kring sin framtida pension och försäkringsskydd. Vi finns där för våra kunder när vi vill kontakta oss men också för att på ett effektivt och tryggt sätt lösa de ärenden som kommer in för handläggning.
Grundläggande är att du gillar att ge service och bygga relationer. Vi lägger också vikt vid att du har goda kunskaper i svenska och även engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språk är ett plus.
Vi ser till att du blir utbildad och coachad för att kunna kommunicera och hjälpa våra kunder. I gengäld ger vi dig frihet under ansvar och möjligheten att vara med och forma framtidens Fora där digitalisering och en resa mot ett servicebolag liksom medarbetarkraft står i fokus. 

Övrig information
Tjänsten innebär att du som konsult hos oss arbetar heltid hos Fora med normala kontorstider. Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Kontoret är beläget i fina lokaler i Stockholm city.
Utbildningsstart är 1 sept och anställningsperioden avser sex månader med möjlighet till förlängning.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 31 juli så skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta carina.stjernstrom@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringsstrategi.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Skantze

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fora AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2020
  • Ansök senast: 21 augusti 2020

Besöksadress

Vasagatan 12, 10156 STOCKHOLM
None

Postadress

Vasagatan 12
Stockholm, 10156

Liknande jobb


5 november 2024