OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter med ca 14 200 medarbetare runt om i landet. Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Brinner du för att arbeta med service? Vill du arbeta på en av landets största myndigheter där du dagligen får möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl individer som samhälle? Nu söker vi dig med erfarenhet av att ge service per telefon för ett spännande uppdrag på Försäkringskassan!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta med kundservice på en av de största myndigheterna i landet, med cirka 14 200 medarbetare. Försäkringskassans uppdrag är att besluta om och betala ut en stor del av de förmåner som ingår i socialförsäkringen.
En del av Försäkringskassans uppdrag är att vägleda kunder och erbjuda service vid frågor som berör deras specifika ärenden. Från och med 1 januari 2022 gäller ändrade regler för när Försäkringskassan ska pröva rätten till underhållsstöd, vilket har resulterat i ett ansträngt handläggningsläge inom underhållsstöd. Därför söker Försäkringskassan nu flera kundservicemedarbetare som kan stötta i arbetet med att möta det ökade behovet av informationsdelgivning. Detta kommer att göras via telefon, där du vägleder kunder i frågor om underhållsstöd, samt i frågor och guidning kring självbetjäning. Det är ditt ansvar i kontakt med medborgaren via telefon att ge medborgaren förutsättning att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
bemöta medborgares frågor kring underhållsstöd via telefon
ge allmän information om underhållsstöd
guida medborgare i Försäkringskassans självbetjäningstjänster
meddela ansvarig handläggare information i sökandes ärende
Krav för tjänsten
har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
har minst sex (6) månaders erfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
godkänd kreditupplysning utan anmärkning
Vi söker dig som har förmåga att
arbeta serviceorienterat
arbeta systematiskt och noggrant
ta del av ny information och kunskap och förmedla denna på ett pedagogiskt sätt
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid och pågår från och med så snart som möjligt (start runt 2022-03-01) och 3 månader framåt, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är kl. 07:45-16:15 (inklusive lunch 30 min). Uppdraget utförs i första hand på plats på Försäkringskassans kontor i Stockholm, distansarbete kan förekomma beroende på omständigheterna.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-21. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen